Hälsningar från Anna och Janna!

          ANNI   om Ryggövningar:
HELLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO.
hoppas alla läser detta men jag har ett bra tips för ryggövningar!
för det första - prata med en sjukgymnast (typ hos ditt lokala sjukhus/sjukgymnastställe). det är bra, kanske inte för alla, men det är JÄTTEbra att testa. min sjukgymnast är hur go som helst och är som min lilla personliga tränare där på gymmet, visar vilka muskel jag ska träna upp & gör balansövningar.

jag kör på en såndär roddmaskin (känns SJUKT mycket i ryggen..), konditionsträning för & göra så inte revbenen är så stela, massa massa övningar på pilatesboll och regelbundna besök för & se hur det funkar.

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!

Gör som vår söta Anna säger och gå till en sjukgymnast om ni vill få hjälp med ryggen:D det är gratis och funkar oftast toppen! (om det inte är en bra sjukgymnast så byt!) Så gär som anna säger och KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR;)

janna (;   om Angående Skoliosträffen i Göteborg:
FOLK, KOM SNÄLLA! HAHA :D <3

Vi ber er, kom till vår träff:) Just nu har vi bara en enda som säkert ska komma, känns lite... tråkigt! Vi vill att massa ska komma så kom igen:D












KOMMENTARER

Kommentarer
emma

hej! i somras fick jag reda på att jag hade en sorts skolios. min ryggrad är inte sne utan den har vridigt sig runt så att min ena rygghalva sticker ut när jag böjer mig ner. det är inget man kan göra åt då jag är redan är färdigväxt och jag inte har ont av skoliosen.

det jag undrar är om man ska anlita en sjukgymnast som kan hjälpa att träna upp ryggen så att man inte får ont i framtiden? jag har nämligen svag rygg vid skulderbladen pga av stress och i nedre delen av ryggen pga dålig bålstabilitet.

tack för en bra blogg :)

2011-10-02 22:04:40
anna

älskar min misslyckade svenska - mina muskel hahahhaha <<3<3<3<33

2011-10-03 22:07:53
malin

Jag ångra nu att jag åkte tillbaka, men hade nog ångrat om jag inte åkte heller - familjen är ju lika fina som alltid, men jag ha haft mitt som aupair, det var i våras, nu är jag riktigt sugen/taggad på att skaffa mitt eget liv, och slippa passa upp andra! :)

2011-10-04 22:21:11
URL: http://wakoo.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback