Återbesök

Idag har jag spenderat min dag på Sahlgrenska för ännu ett återbesök. Ett återbesök som jag trodde var mitt sista men jag skulle visst dit en gång till i november i och med att dom räknar från andra operationen också.

Hur som havet. Dagen började dåligt med att bussen körde förbi min hållplats pga att den redan var full av dagisbarn. Fick en hjärtattack och var säker på att jag skulle komma försent till Sahlgrenska. Dock har jag snabba ben och jag lyckades på något vis glida in 5 min innan avsatt tid. Perfekt.

Fick gå på röntgen och därefter vänta och vänta på Rune. Det var lite förseningar och många före mig så efter ett par timmar fick jag komma in. Han hade med sig någon läkare från Brasilien eller liknande tror jag men han presenterade sig aldrig. Allt gick lika fort som vanligt, tyvärr måste jag väl säga. Rune är toppen på sitt jobb men man får inte en syl i vädret innan han är påväg ut. Fick även denna gång säga till två gånger om att jag inte hade frågat färdigt. Hade önskat att han kanske frågade om jag hade några frågor innan han skulle gå. Känns så dumt av mig att behöva näst intill be honom stanna för att jag inte är färdig.

Annars är personalen underbar. Glada och trevliga och det är alltid lika kul att få träffa dom och prata lite. Jag frågade Rune om han hade fått brevet som jag och Julia skickade och jajamen det hade han fått och han tackade för det. Kul att det kom fram!

Vad som sades då på dom sekundrarna han stannade haha. Vi var båda nöjda över resultatet efter förra operationen att smärtan hade försvunnit helt! Tummen upp för det. Sen så tog jag ju upp mitt onda skulderblad som jag haft i så många år nu. Vi kom överens om att Karin, sjukgymnasten nog var mer ämnad för att hjälpa mig med det men Rune kollade igenom och klämde lite utan att komma på något specifikt om vad det kunde vara. Han skrev ut en remiss till en sjukgymnast åt mig så här ska börja tränas! Han sa även att svanken nog var en Vanesak och att jg kunde träna upp även den.

Fick med mig mina röntgenbilder och en remiss hem. Rune skickade mig till Karin efteråt där hon kollade igenom lite och föreslog akupunktur. Det är något som jag själv funderat på så det ska jag verkligen testa för att se om det kan hjälpa mig mot min smärta. Hon skickade med mig ett papper hem med olika sjukgymnaster i Göteborg så jag får ringa någon av dom i veckan. Får bara bestämma vilken av alla som passar mig bäst och som jag vet är bra på sin sak.

Jag frågade om det finns något jag inte får göra och nej det var det inte och jag fick också jobba med vad jag ville. Förklarade att en viss person ifrågasatt min arbetsförmåga pga min ryggoperation och det sa han att det var inget som skulle stoppa mig från att jobba med vad jag ville. Det känns skönt att höra. Ingen ska säga till mig att jag inte borde ta ett jobb eller liknande pga ryggen, det vet jag nu.

Kort sagt så var det en bra dag och det känna skönt att få gå vidare med mitt skulderblad för en gång skull och inte bara fokusera på det andra som stått i vägen tidigare med korsett och operation som tagit all fokus.

Såhär grymt rak är min rygg nu! Helt otroligt hur bra resultatet blivit. Jag hade inte förlorat något av att ta bort staget så jag har samma grader nu som innan andra operationen. Kunde inte vart nöjdare!


KOMMENTARER

Kommentarer
sara

svar: tack så mycket! klädställningen kommer från h&m:) kram

2013-06-04 17:18:21
URL: http://bjurra.blogg.se
Sofie

Gud va rak o fin din rygg blivit!! Sv; ja tiden bara springer iväg, tack söta du!

2013-06-06 07:58:33
URL: http://Http://enmedskolios.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback