En fråga från Johanna

Johanna Wikblom 
Hej! 
Jag fick min boston korsett i torsdags och jag har väldigt ont när jag har den på mig, efter ungefär 1 timme så vill jag bara ta av mig den. Det gör så ont i ryggraden tycker jag. När går det över/när vänjer man sig vid den? 

Kram Johanna 
 

Svar: 
 
Vad roligt att du lämnade en kommentar! Förstår dig precis, hade precis som du väldigt ont i början! Detta kommer att gå över om ett par dagar, det är bara att kroppen är ovan vid den nya situationen med en ihoptryckt rygg och bröstkorg! :) Så jag skulle säga från ett par dagar till några veckor, det är väldigt olika från person till person. För mig tog det nog max en vecka! :)
 
Lycka till med din korsett och du är alltid välkommen att fråga mig om du undrar över något! :)

KOMMENTARER

Kommentarer
Johanna

Tack så.mycket! Känns lite bättre idag, hoppas det håller i sig! :-)

Svar: Vad roligt att höra! Kram på dig! :)
Skoliosbloggen

2012-10-11 18:18:32
Lena Ramberg

Hej Tjejer.

Vad kul att se att det nuför tiden finns de som bloggar om våran sjukdom Det fanns inte "på min tid". Jag är numer 46 år gammal och har genomgått 5 st operationer i desperata försök att rätta till min scolios,men de benfliser de lägger in som skall växa ihop till ett fast ben smulas istället sönder hos mig så allt bara "rasar" ihop, och nu har vi väl mer eller mindre gett upp:rolleyes: Jag hoppas att alla som läser detta har klarat sig bättre och slipper smärta, för den är ibland lite väl jobbig. Keep up the good work, Girls, och lycka till :-)

Svar: Usch vad hemskt att det inte läker som det ska! Gör detta att stagen böjer sig? Tack för dina fina ord, kram!
Skoliosbloggen

2012-10-12 15:59:06
Lena Ramberg

Hej igen....:-)

Nej Stagen böjer sig inte, i alla fall inte de som sitter nu och får sitta kvar resten av mitt liv, då det är dessa som håller ihop och håller ryggraden uppe, så jag måste lära mig leva med kronisk inflammation och smärta, och jag hoppas verkligen att all ni andra som läser detta INTE får samma problem som jag fått. Men jag håller humöret uppe i alla fall, utan tabletter försöker jag leva ett vanligt liv. Jag håller alla tummar jag kan för er andra, att allt går bra med era ev operationer och rehabiliteringar :-)

Svar: Jaha okej, det var ju bra iallafall! :) Tråkigt att det gått så långt som kronisk inflammation dock!
Skoliosbloggen

2012-10-12 19:34:19


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback