Seriöst nu får det fan räcka!

alice om Operation:
Undrar bara om du vet vilken stor operation det är som du ska göra? det varkar som du tycker att det är småpotatis och att det ska bli "kul" du skriver också att det är häftigt att vara med om en sån stor operation. blir nästan lite trött på att höra det. jag har skolios själv och ganska stor krökning på min rygg. min läkare avrådde mig från att operera eftersom att han inte trodde att det inte skulle skada att fortsätta leva som jag gör.. känner flera stycken som har opererat ryggen och jag hoppas verkligen du vet allvaret med att göra det. jag har haft många problem med min kropp genom åren, har opererat öronen, blindtarmen, halsmandlarna, polyperna och för inte så länge sedan fick jag reda på att jag hade fel på mitt hjärta. det verkar som att du har den här bloggen för att alla ska tycka synd om dig. inte något illa menat men tycker du ska tänka efter lite hur stor det verkligen är med skolios. innan du säger att det är "häftigt" att vara med om en ryggoperation.

Svar:

Nu orkar jag inte sitta och ta allt och vara snäll. Jag VET vilken stor operation jag ska göra. självklart är jag livrädd och orolig över operationen men det betyder inte att jag ska gå in med en negativ inställning till det. Många tycker att sjukhus är skrämmande vilket jag tycker tvärt emot. Jag tycker det är intressant med sjukvård och sjukhus och genom det perspektivet tycker jag att det ska bli spännande. Genom mitt "vanliga" perspektiv är jag rädd och vill inte alls göra det. Småpotatis, pff det tycker jag verkligen inte! det här är det största som någonsin kommer hända mig.
Anledningen till att jag sett fram emot operationen är för att jag har ONT. VARJE DAG. Jag sitter snett och jag tycker det är fult. tror du jag vill opereras bara för att? till skillnad från din läkare så rekomenderade min att jag skulle opereras eftersom det bara kommer att bli värre. Du har säkert haft det jättejobbigt med dina operationer men det låter som att jag inte ens borde opereras bara för att du har det värre eller vaddå? känns som att du skriver det här bara för att folk ska tycka synd om dig?
Jag tycker att det är något häftigt att vara med om ja. Det är något som kommer att följa med mig resten av mitt liv och det är något som gör mitt liv till det bättre. så ja, jag tycker att det är häftigt vare sig du blir trött på det eller inte. Är du bitter för att du måste leva med din skolios och inte jag?
Det som gör mig mest förbannad är att du sitter och skriver att jag har denna bloggen för att folk ska tycka synd om mig????? absolut inte!!!! jag har precis suttit och skrivit ett helt inlägg om varför jag har denna bloggen? läs först tack. Jag hatar dessutom när folk tycker synd om mig så jag har ingen anledning till det.
Egentligen borde jag inte ens lägga ner energi på dig, men tyvärr, tre patetiska kommentarer från olika människor på två dagar gör mig bara förbannad. Jag förstår själv att du är bitter över något annars hade du inte haft någon anledning att klaga hos mig.

Ni som upplever mig som bitter och arg så ja, just nu är jag det ja! i vanliga fall är jag världens snällaste människa men när folk retar upp mig blir jag så jävla förbannad!

Till sist Alice du skriver att det inte är något illa menat? vad menar du då med denna kommentar om hur irriterande jag är? Om du hade känt mig på riktigt, kanske pratat med mig eller träffat mig hade du sett att jag är så långt ifrån den person du beskriver i din kommentar som man kan komma. Jag ser ALLT från den ljusa sidan och folk brukar fråga hur jag orkar vara så glad och positiv inför allt. Det är bara sån jag är, jag ser ingen anledning till att gräva ner mig och blunda för verkligheten.
Jag ber om ursäkt för en positiv inställning till livet.

Förlåt alla fina människor som detta inte berör. Ni är världens bästa och ni är guld värda<3

KOMMENTARER

Kommentarer
Johanna ♡

<3

2012-03-19 23:16:47
URL: http://johannasskolios.blogg.se/
ella

der finns ju olika grader på skolios, är det inte om man har över 30grader som man måste ha korsett? iallafall hur många grader har du? svara gärna i inlägg:)

2012-03-19 23:46:28
SARAH CARLSTEN

Ha en fin tisdag! :)



/ http://sarahcarlstens.blogg.se/



Puss!

2012-03-20 03:02:06
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/
H a n n a ♥

Asså strunt i dom! såklart det är en stor operation men liksom man får ju tycka vad man vill, det är ju såklart kul att göra operationen om man blir bra?! Jag tycker du får för mycket skit av dom där kommentarerna, din blogg är guld värld och du med. <3 Jag känner mig mycket tryggare i min skolios nu än vad förut innan jag hittade er blogg. Sen dess har jag skrivit på min blogg om min skolios och det känns skönt. Så skit i vad dom andra säger, du äger! :)

2012-03-20 06:50:59
URL: http://hannazwonderland.blogg.se/
frida

tycker du är stark som klarar av att vara positiv till livet, det tror jag inte många klarar när dom går igenom nåt sånt här! Jag t.ex. har jättesvårt av det. Men man måste försöka! <3

2012-03-20 07:20:51
URL: http://fridafridolins.blogg.se/
Kristin

Jag blir så jävla arg!! Var någonstans på denna bloggen har Julia en ton av "åå tyck synn om mig och mitt liv..." Ingenstans!! Som hon skriver är hon otroligt positiv och stöttade mig hela vägen genom min operation, vilket jag är otroligt tacksam för! Hon är inte värd den skit ni kastar på henne, för det ena och det andra. Ni nu som "kan" så mycket om skoliosoperationer och har den inställningen att det är jordens undergång, skriv det på ett bra sätt. Det finns dom som ser fram emot att bli av med den smärta man fått leva med i för många år!

Och Julia, du gör helt rätt, fortsätt så!<3

2012-03-20 07:39:22
URL: http://kristinh.bloggplatsen.se
Carola Paro

Jag förstår att du inte uppskattade den kommentaren... Alla är vi ju olika, vissa har skolios, andra inte. Vissa av de med skolios behöver opereras, andra inte. Det vet läkarna bäst.

Jag tycker att du har en bra inställning till det hela, är man positivt inställd tror jag att det påverkar läkningen, man blir mer villig att testa saker för att bli bättre, man kommer upp ur sängen fortare o.s.v. Visst, en operation kan gå snett, men det kan gå snett om man inte genomgår en operation som man behöver också. Du har ont nu, du kommer säkert ha ont efter operationen också, men när det läkt ihop så blir det bättre, det är jag övertygad om.

Nej, försök strunta i de negativa människorna, du lever ditt liv, det som du känner är häftigt, det är häftigt för dig. Vad vi andra känner om samma sak, det är helt oväsentligt.

Önskar dig all lycka!

2012-03-20 10:17:37
URL: http://barbamamas.blogg.se/
ellen

Herregud, jag finner inga ord. Hur orkar människor?! Det är ju inte du som vill att folk ska tycka synd om dej utan hon vill att folk ska tycka synd om henne, annars hade hon aldrig rabblat upp allt hon har opererats för. Gosh, skaffa ett liv. Jag har aaaaldrig läst något om att du skulle vilja att folk ska tycka synd om dej och aldrig sett dej/er skriva något negativt, förutom när sånt här händer eller under tiden du väntade på din operationstid. Jag fattar inte varför ska hacka när du bara vill hjälpa och stötta andra. Jag skulle också va väldigt glad och tycka det va spännande med en skoliosoperation, fast samtidigt tycka det va läskigt, eftersom det är en så pass stor operation. Jag kommer troligtvis aldrig få göra operationen eftersom jag inte har tillräckligt många grader längre.



Jag beundrar att du är så otroligt stark, du ska inte ta något skit från andra människor när det enda du vill är att hjälpa andra. Men alltid finns det folk som ska klaga på allt. Stå på dej Julia! Jag hoppas operationen går bra och att du slipper ha ont sen! <3

2012-03-20 12:46:24
URL: http://duumbass.blogg.se/
♫♪ Sandra T

nej nu får det fan vara nog, har man följt den här bloggen vet man att du mått dåligt över att vänta på operationen osv, och när du väl skriver att den blir av och är glad över det så borde man väl ändå förstå? jag tror denna och de andra som kommenterat är bitter över att de inte är som du och driver en blogg som hjälper folk istället för att klanka ner på dom <3

du om någon förtjänar att få vara glad nu, och att opereras. låt det inte inte dessa kommentarer ta ner dig, du är bäst! <3

2012-03-20 15:29:07
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Matilda

Blä för sånna människor. Man har ju olika åsikter om saker och jag tycker du är jävligt modig som säger att du ser fram emot detta och ser positivt på ela grejen, själv var jag jätterädd och inte ett dugg positiv vilket gjorde det hela ännu värre. Ha det bra <3

2012-03-20 16:02:19
sam

hej, jag blir gryyyymt iriterad på mäniskor som måste klanka på vad folk skriver ! asså Julia har ALDRIG (enligt mig) försökt få den här ``alla ska tycka synd om mig´´



hon försöker bara hjälpa till och jag tycker att dett hon skriver värkligen stöttar !!

så till dig julia, du får aldrig ta åt dig av något en sådan där jävla idiot säger !

kram<3

2012-03-20 17:21:22
Agnes en ung violinists tankar

Alltså vissa vill ju bara missförstå. Håller verkligen inte med den som skrev kommentaren. Ser ingenstans i bloggen att du eller Hazal har antytt att det är synd om er på det sättet som skribenten menar.

2012-03-20 18:41:38
URL: http://happydayz.blogg.se/
Sara

Fy fan vilken onödig kommentar!! Julia ta dig inte åt sådana kommentarer! Jag tycker det är jättebra att du har en positiv inställning till operationen, det gör det hela så mycket lättare. Den här bloggen har hjälpt mig mycket vad det gäller min skolios och den har även fått mig att skriva en egen blogg om min historia. :) <3

2012-03-20 19:31:48
URL: http://atthaskolios.blogg.se/
hanna

seriöst alice vad är ditt problem? jag har själv skolios och ska opereras till hösten och jag tycker precis exakt som julia beskriver i inlägget så stå på dig julia för du är guldvärd för mig dom har denna bloggen, du har hjälpt mig många gånger!att någon ens har mage att skriva något gör mig sjukt förbannad, alice du låter som en person med dåigt självförtroened och därför tycker jag fan synd om dig. tycker du ska tänka dig för innan du skriver något till nån. JULIA DU ÄR BÄST!

2012-03-20 23:09:05
Katie

Det är det värsta med bloggandet, när man skriver ärligt och för att kunna hjälpa andra så kommer det "konstiga" kommentarer från folk som inte kan tänka sig för! Och så blir man ledsen, arg osv.



Du är bäst Julia! Tänker på dig <3 vi hörs!

Puss o kramar om hårt!

Katie <3

2012-03-21 18:15:57
URL: http://katierebekah.blogg.se/
janna (:

juliajuliajulia, du är guld värd det vet du! massa pussar och kramar till dig! <3

2012-03-22 20:40:15
URL: http://absolutjanna.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback