En kommentar från Victoria

Victoria om Öppen jacka:
Hej,
Tycker det är starkt av er/du att skriva en blogg om din/er skolios. 
I april så har det gått 6 år sedan jag var tvungen att operera mig för skolios, hade två stora krökar ryggen, en i bröstryggen som de opererade men ej lyckades få till riktigt bra. Kröken i bröstryggen är kvar men inte i samma stora grad men är fortfarande stor då den har samma grad som då man beslutar att operera en person med skolios. Den andra kröken har jag längst upp i bröstryggen och går upp i nacken, denna har de ej kunnat opererar då riskerna är förstora och att nacken skulle bli helt stelopererad, vilket skulle innebära mycket mindre rörelsehet än vad jag har idag. Lever med ständig smärta varje dag så jag förstår dig helt och hållet och jag hoppas att din smärta försvinner efter operationen.
Idag är jag glad att jag gick med på att operera mig även fast jag inte ville, för även fast jag lever med smärta varje dag och att operationen inte blev så lyckad som man ville så kan jag leva ett normalt liv, kan göra nästan vad jag vill, ingen som inte vet om att jag har skolios och är stel opererade skulle aldrig märka något, kläderna sitter mycket bättre och man blir mycket gladare då man mår bättre och trivs med sig själv på ett annat sätt. Jag önskar att det hade funnits en sådan blogg om skolios när jag fick mitt besked om skolios och inför min operation. Säger inte detta för att vara dum men det kommer göra ont men vet du det blir bättre och du kommer bli rakare och längre och dessutom så finns det morfin för smärtan. Jag önskar dig all lycka till med operationen. Jag hoppas att allt går bra och att läkarna kan rätta upp så mycket som möjligt. 
Du ska vara stolt över din blogg!
Lycka till

Svar:
Tråkigt att höra att det blivit så jobbigt för dig Victoria! Jag beundrar även ditt sätt att se positivt på situationen. Tack snälla för dina fina ord, du anar inte vad glad jag blir!
Många kramar Julia (Och Hazal)

KOMMENTARER

Kommentarer
Sandra

hur många grader brukar krökar vara för att man ska få operation ??

har själv skolios och har 40 grader. är 13 och har ganska mycket kvar att växa men undrar bara vore kul att veta :)

2012-03-30 18:31:34
tova [ 12 år utan pappa ♥ ]

ha en fin dag :D

2012-04-02 05:56:02
URL: http://ttovahelgessons.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback