Att orka kämpa vidare

hur kan ni ha vart så positiva när ni hade korsetten? Jag har haft den i 2 år nu och jag börjar tycka det är jättejobbigt. Jag har en kompis som ställer jättemånga frågor om korsetten som och hon ser att jag inte gillar det men hon fortsätter ändå. Jag har nästan bara henne jag är med också. Jag har ingen att prata med hemma för dom säger alltid samma sak och så förstår dom mig inte fast dom säger att dom gör det.

.

Svar: 

.
Hej där!

Att vara positiv till korsetten är något som inte alla har så lätt för. Jag tror för våran del att det berodde på att vi hade  varandra (och så många andra fina) att prata med när de var tufft. Vi kunde jämföra hur det var, och trösta varandra när det var tufft och jobbigt. Någonstans där inne måste man också tänka på varför man gör det, och vad som kan hända om man inte gör det. 
Det där med din kompis låter jobbigt! Hon är antagligen bara nyfiken och förstår kanske inte varför du inte vill prata om det osv. Jag tycker att du nästa gång ska förklara att korsetten är något som du tycker är jobbigt och att du inte vill prata om det eftersom du mår dåligt av det eller liknande. Din vän måste visa förstående annars måste du säga till på skarpen och visa att du inte tycker det är okej. 
Jag vill inte låta för hård, men förvänta dig inte att någon annan ska förstå din situation. Ingen människor förutom de som har/haft korsett kan förstå hur man mår/känner osv. Därför är det viktigt att du kanske har någon att prata med på internet/sms eller liknande som du kan ventilera dina känslor och tankar med. Det kanske låter konstigt men det hjälper verkligen! :) Om du vill hitta någon att prata med som kanske är i samma situation som du kan du alltid kolla i vår länklista och se om du hittar någon som du vill prata med. Jag är säker på att många av dem är väldigt glada över att få prata med någon annan i samma situation!:)
.
Hoppas du förstår vad jag menar! Du är jättestark som klarat två år, fortsätt kämpa <3


KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

lättast är nog att försöka att inte ta hela korsettbehandlingen så hårt. jag brydde mig aldrig riktigt om att jag hade korsett och den blev inte jobbig förens jag själv valde att det skulle kännas jobbigt

Svar: Bra sagt! :)
Skoliosbloggen

2012-06-29 17:00:16
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
sabina

Jag förstår att dom inte vet hur jag känner och det är det som är så jobbigt! Jag brukar prata med några då och då. Doktorn sa att jag kan ha korsetten mindre nu när vi ska åka utomlands så det är lite bättre nu :) <3

Svar: Jo jag förstår det! håll ut snart är det över ska du se! :) Och vad skönt att du inte behöver ha den lika mycket då :) <3
Skoliosbloggen

2012-06-30 00:32:01
URL: http://sabinaaa.devote.se
frida

skulle det inte bli ett nytt korsettmöte? :( kunde inte komma på det i göteborg, men det vore jättekul om det skulle vara ett nytt! :D

Svar: Vet inte om du fick kommentaren på din blogg så jag svarar här också ;) Jag och Janna har funderat på att ha en till skoliosträff så jag ska prata med henne om det så fort hon kommer hem till Sverige! :D Tack för att du påminde mig!
Skoliosbloggen

2012-07-04 12:31:10
URL: http://fridafridolins.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback