Hur Hazals bostonkorsett ser ut

Tjena bloggen, tänkte visa lite bilder på hur en bostonkorsett kan se ut. Alla har ju inte likdana korsetter, men såhär ser iallafall min ut! :D Korsetten har fått smeknamnet Armon ;)


korsetten på

baksidan, själva öppningen.

vänstra sidan


som ni ser så står det "3", vilket betyder att det är den sista banden som man drar. lite svårt att förklara men kan slänga in en video eller visa bilder stegvis, hur jag tar på mig min korsett? någon som vill se? :)


ni har blivit dåliga på att kommentera :(



KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

vore kul att se :)

2010-09-21 18:58:50
URL: http://sandramusic.blogg.se/
lotta

intressant, visa gärna hur det går till. för jag fattar ingenting

2010-09-22 07:11:57
ebba

Heey tjejer!

Jag är 17 och ett halvt nästan exakt och jag har också skolios, och bostonkorsett. Min skolios upptäcktes väldigt sent, och jag växte väldigt sent också så det beror ju lite på det haha! Jag har haft min korsett i snart ett halvår, och rekommendationen är att jag ska ha den 20 timmar om dygnet, men det är jag inte i närheten av tyvärr.

Att jag fick den så sent har gjort att jag, nu när jag tänker efter, faktiskt skäms för den - jag vill inte vara annorlunda. Jag har därför inte berättat om den för nån (astöntigt jag veeeet!) Men jag känner att jag har ganska mycket att förlora på det konstigt nog. Bland dom jag umgås med är ytan väldigt viktig, även om insidan också räknas, och att jag känner väldigt många bidrar också till att jag inte vill säga det, hur kul är det att berätta för typ 60 pers liksom haha! Jag har alltså inte min korsett i skolan alls, och inte när jag tränar, så på vardagarna blir det kanske 16(?) timmar om dygnet...

Med det här vill jag iallafall säga att ni är grymt duktiga som står ut och verkligen anstränger er med korsetten! Det är jättekul att jag hittade eran blogg, det är alltid kul att se att man inte är ensam om problemen man har :)

Så tack för en bra blogg!

Kramkram från Ebba

2010-09-22 21:41:49
julia

jag har en liten fråga, varför har vissa hål på magen på korsetten? är det typ "lufthål" haha? :D jag har aldrig haft sånna men nästan alla jag ser har typ det..

2010-09-23 07:58:28
URL: http://sengas.blogg.se/
alina

japp, de små hålen är "lufthål". men de funkar inte så bra, det blir jättevarmt ändå. framförallt på sommaren, rena tortyren!

2011-02-12 12:07:04
idaforsberg

Heej jag är en tjej på 11 år som ska få boston korsett och jag undrar är det jobbigt att ha den eller dom trodde att jag skulle hja den tills jag blev 15 :)?

2011-06-08 14:58:16
URL: http://drum.devote.se
Isabella-en fotoblogg

usch,stackars dig..

varför bär du en sådan?

jag har skolios i rygg /nacke och höft ,kommer jag också få en sådan?

2011-08-14 21:51:58
URL: http://ihmk.blogg.se/
Isabelle

Hejsan,jag har också en korsett...har haft den i 1år och några veckor. Asså jag tycker att det är JÄTTE jobbigt för att jag inte kan ha på mig vanliga

kläder, utan jag kan bara ha luftiga kläder och jag får sår på vänster sida och det svider jätte mycket!

Berättade du för din klass att du fick en korsett...asså det är bara några från min klass som vet det men jag vill inte hålla det hemligt! Vad ska jag göra? Kram: Isabelle

2012-01-28 22:55:07
matilda

hej jag är en tålv årig tjej som snart ska få en bostonkorsett. jag undrar om ni har några tips på hur man står ut första veckan på sjukhuset? mejla gärna mej vore kul att skriva med någon som har samma problem

2013-06-06 22:03:58
Nina

Det är länge sen du skrev inlägget men tänkte berätta att min dotter fick sin första korsett när hon var 5½ år. Hon blir 13 i sommar. Snart ska hon få sin sjätte korsett, som troligen kommer att bli hennes sista. Hon har varit en tapper tjej och korsetten har hjälpt henne mycket att bli rakare i ryggen.

Svar: Hej! Vad roligt att höra att din dotter kämpat på så bra och under så lång tid! En stor eloge till henne som klarat det så bra! Kramar till er
Skoliosbloggen

2014-02-12 10:38:53


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback