Vårdcentralen i ett nötskal

Åkte till vårdcentralen igår för att få hjälp med smärtan. Har som sagt precis lyckats vänja mig av vid morfinet och vill inte återgå till det, men jag har för ont för att inte ha något. Har ätit panodil morgon och kväll, men det har inte heller hjälpt mig något. Jag går fortfarande till vårdcentralen där jag bodde förut, så nu måste jag åka från ena änden av göteborg till den andra. Väl där fick jag vänta jättelänge eftersom det var mycket folk på drop in. Eftersom jag fyllt 20 får jag betala 100 spänn varje gång jag går dit och sist fick jag betala 150 bara för att få såret omlagt också. Jisses. Det är inte så mycket men går man dit ofta blir det det. 
 
Jag berättade för sjuksköterskan i receptionen att jag hade opererat ryggen för 4 veckor sedan men fortfarande hade smärtor och ville få ny medicin utskriven. Hon såg lite tvekande ut och frågade, så du har fortfarande ont? EH ja, annars hade jag inte vart här haha. Skolios? Frågade hon sedan, och sen förstod hon, det var inte bara en liten diskbråckoperation haha. 
 
När jag fick träffa läkaren efter sisådär 100 år i väntrummet berättade jag att jag hade ont men inte ville äta så starka tabletter som oxycontin och oxynorm. Han tyckte att det var klokt, tacktack. Jag berättade om mitt revben som är det som gör mest ont nu även om ryggen också smärtar väldigt mycket. Han lyssnade på lungor och klämde och jag berättade att jag hade svårt att åka bil/buss, nysa, hosta osv. Han trodde att jag fått en spricka i revbenet som skulle läka ut på ca 4-6 veckor så nu är det bara att vänta. Han kunde inte säga helt klart vart det kom ifrån men antagligen har jag nyst mig till en spricka eller hostat sönder det då jag hade väldig hosta den första veckan efter operationen och var väldigt slemmig i lungorna. Så typiskt, att det inte räcker med ont i ryggen haha. 
 
Såå till smärtlindring då. Alvedon på burk. Tack för den! Fick också naproxen mot inflammation om det skulle vara det, men allt det hade jag kunnat köpa själv på apoteket! Alvedon hjälper mig inte speciellt mycket, har redan ätit det under hela den här tiden. Jag frågade om tradolan som jag fick utskrivet från vårdcentralen efter första operationen, men det sa han att man helst undviker att skriva ut nuförtiden. Jahopp. Tack för alvedonen och att mina pengar gick till ingenting. Hem igen och knappt kunna vända mig i sängen för att det gör så ont... 

KOMMENTARER

Kommentarer
Anonym

Hej!

Sådär kan du ju inte gå. Sjukvården idag är ju rena skämtet!! Han kunde i det minsta skriva ut Citodon tycker jag så du släpper gå ha så ont. Nää,lista om dig och prova igen!! Sen måste man tyvärr idag tjata och bråka för att komma något vart.
Lycka till och hoppas du snart mår bättre. Kram!

Svar: Ja så himla dåligt! Tack snälla, kram!
Skoliosbloggen

2014-05-16 07:17:13
lotta

Jag fick rådet från min kirurg att ta 2 panodil och 1 ipren. Prova det? :)

Svar: Ja det är bra att blanda men tyvärr har jag testat alla olika kombinationer som finns utan resultat :/
Skoliosbloggen

2014-06-08 22:35:25


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback