Fy bubblan

Vad jag är otålig nu! Känns som om ryggen aldrig blir bättre! Förväntade mig inte alls att ha ont såhär länge då jag vid förra operationen var näst intill fullt återställd efter 3 veckor. Nu har det gått 3,5 veckor och jag är låååångt ifrån återställd. Har smärtor i ryggen som gör att jag bara vill ligga på rygg och vila mest hela dagen egentligen. Men, det är okej för mig! Det värsta är den fruktansvärda smärta jag har vid revbenen längst ned i vänster midja. Att nysa nu är det mest smärtsamma jag upplevt på länge. Det känns som hela revbenen ska sprängas när jag nyser så ont gör det. Att hosta, skratta, åka bil eller böja mig är inte heller på tal om. Har gått och väntat på att det ska gå över i evigheter nu men det blir bara värre och värre. Gårdagen var den värsta dagen på länge. Är lite känslig för pollen så jag nös ett antal gånger under dagen och det var det värsta på länge. Jag är så fruktansvärt rädd för att nysa att jag nästan vill gömma mig någonstans när jag känner att en nys är på G. Försöker hålla runt revbenen men det blir bara en väääääldigt smärtsam explosion i sidan som gör att jag knappt kan gå i ett par minuter efter. Det är hemskt att inte kunna dra djupa andetag eller leva normalt. Kan inte böja mig utan att det gör såå ont i sidan, inte ta mig upp från golvet och inte bära något. Uff. 
 
Men ja. Förutom det går det väl bra! I torsdags slutade jag med oxycontinet och allt som har med tabletter att göra! Sedan dess har jag haft en oerhört jobbig abstinens. Det kryper i kroppen, jag har svårt att sitta still och jag kan knappt sova på nätterna då jag inte kan ligga stilla utan att det vrider sig i hela magen. Fruktansvärt det här. Nu vill jag ha tillbaka mitt vanliga liv tack! Nu med en gång hade vart fint. 
 
ps. Hatar min puckel som kommit tillbaka. 
 
Nä måste bara slänga in att allt inte är negativt. Det är oehört skönt att inte ha någon smärta från skruvar. Inget som bränner, kliar och river på insidan! 

KOMMENTARER

Kommentarer
Sabina

Okej, men inte alltid kul att den gick tillbaka sådär igen. Men får hålla tummarna att det inte blir mer sned än vad det är nu isf

2014-05-11 08:53:12
URL: http://sabinamannerhagen.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback