Försäkringsbolaget kickar in

I veckan fick jag 1000 kr insatta för att jag legat inne på sahlgrenska i 4 dagar. Alltid skönt med lite ersättning men nu väntar jag på att det ska gå ett år så att jag kan få ersättning för mitt ärr också. 
 
Jag är idag 3 veckor post op och jag har fortfarande väldigt ont. Står fortfarande på oxycontin och jag vill verkligen sluta med dom innan jag hinner bli beroende. Vid förra op åkte jag till indien vid det här laget, utan några som helst tabletter eller ont i ryggen. Önskar att det var likadant nu. Jag vill ha tillbaka mitt liv där jag kan röra mig hur jag vill och sova en hel natt utan att vakna varje gång jag ska vända mig för att det gör så ont. 
 
Jag antar att jag har så ont för att min rygg som har blivit lite sned igen drar i musklerna som inte längre är vana vid det läget. Samma som jag hade vid första operationen när musklerna drogs åt andra hållet när ryggen rätade på sig. Mest ont har jag i musklerna kring midjan, speciellt vänster som är den som är indragen. Där gör det ont hela tiden. Har svårt att sova på vänster sida också, vet inte varför men det känns som något trycks ihop i midjan när jag ligger på den sidan då midjan är indragen där och plattas ut när jag ligger på den. Svårt att förklara haha. 
 
Här är en bild på hur det ser ut nu när jag är helt avslappnad. 
 
 
För tre veckor sedan (innan op) var jag istället liiite sned åt andra hållet. Det gick fort!

KOMMENTARER

Kommentarer
Malin

Hoppas smärtan ger sig snart för dig!

Har själv just varit och fotat mitt ärr och ska förhoppningsvis snart bli kallad till min första årskontroll! Spännande!

Har en liten fundering till dig, upplevde du nån gång efter operationen att du fortfarande var sne? Har vissa dagar då jag känner mig sne, sedan är navel inte alltid i mitten av kroppen...

Tack på förhand och för en bra blogg!

Svar: Åh vad spännande! Hoppas du får en bra summa för ditt ärr och att allt ser bra ut på återbesöket! Ja jag upplevde mig vara sned, fast jag blev sned åt andra hållet efter operationen! Indragen midja till höger och nedsjunken höger axel, men inte så mycket så att jag störde mig på det. Men som du säger, naveln satt inte alltid centrerad haha! ;)
Skoliosbloggen

2014-05-07 17:28:03
Sabina

Hoppas att blir bra rätt snabbt för din del med ryggen å så. Men om det skulle vara så att din rygg skulle bli mer sen hur blir det då? Någon ny operation eller?

2014-05-07 21:07:27
URL: http://sabinamannerhagen.blogg.se/
Ronny Söderqvist

Hejsan!
Snubblade över er blogg när jag letade efter information omkring min sons skolios. Han har haft nattkorsett i två år, men nu har ryggen blivit så sned att han ska få dygnetruntkorsett. Jag är väldigt intresserad av att få veta mer, både om hur det var att ha korsetten men också kring Julias operationer. Kommer inte ryggen bli sämre nu när stagen är borta? Min son är bara 13 och har några år kvar innan han växt färdigt. Jag tror att han har 19 och 42 just nu. Tacksam för all information jag kan få. MVH Ronny Söderqvist

2014-05-07 21:55:05
ami

Hej! Grym blogg =) Måste bara fråga hur kan du få ersättning för ditt ärr? Är också skoliosopererad och skulle också vilja ha ersättning för ärret, vart vände du dig? Tacksam för svar.

Svar: Hej!Jag har anmält min operation från början till försäkringsbolaget och sen får man skicka in bild till dom efter ett år och se hur dom bedömer ärret :) Vänd dig till ditt försäkringsbolag och hör med dom! :)
Skoliosbloggen

2014-05-09 11:35:35
Anonym

Hej
Jag är en tjej på 15 år fick reda på idag att jag har en svår skolios och är livrädd för operationer så de här är rena tortyren och måste vänta innan de genom för operationen av olika skäll tänkte fråga hur länge efter operationen gör de ont? Blir ryggen rakare sen? Hur är de att bli sövd? Är de något ja borde tänka på? Hur blir det med skolan, ja går ju bara i 9:an vilket är viktigaste året? /skulle uppskatta ett svar från en orolig tjej

2014-10-09 15:55:16
Anonym

Hej
Jag är en tjej på 15 år fick reda på idag att jag har en svår skolios och är livrädd för operationer så de här är rena tortyren och måste vänta innan de genom för operationen av olika skäll tänkte fråga hur länge efter operationen gör de ont? Blir ryggen rakare sen? Hur är de att bli sövd? Är de något ja borde tänka på? Hur blir det med skolan, ja går ju bara i 9:an vilket är viktigaste året? /skulle uppskatta ett svar från en orolig tjej

2014-10-09 15:55:16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback