Så himla sur!

För en vecka sedan var jag på vårdcentralen eftersom jag ville att min husläkare skulle skicka en remiss till Huddinge sjukhus, eftersom att jag vill på återbesök. Detta eftersom jag har ständig värk i ryggen och eftersom mitt vänstra ben är kortare än det högra vill jag göra något åt saken. Hela min överkropp, speciellt vid midjan/ lite längre ned på ryggen är sned och lutar. Jag vill ha en specialtillverkad sula att ha i skon. 

Några dagar efter läkarbesöket ringde jag till självaste ortopedmottagningen för att höra med dom om dom fått remissen eller inte, vilket dom inte fick svara på eftersom jag var tvungen att ringa min husläkare och höra med honom. SUCK, tänkte jag. Att det ska vara en sådan process för en sådan liten sak.. 

När jag väl ringde honom så var han på konferens. Imorse ringde han tillbaka och sa att remissen blivit återkallad. Dom tyckte inte det behövdes ett återbesök eftersom jag röntgades år 2012 och då låg mina krökar på 29 samt 24. 
Hur svårt ska det egentligen vara? Om jag kräver ett återbesök så gör jag det av en ANLEDNING. Det känns som att dom anser detta vara oviktigt och inte prioterar detta. Jag är så himla sur och förbannad! Jag tänker inte gå runt med denna smärta hela mitt liv, jag vill ha min sula!!!! Och jag ska få min vilja igenom. 
Får ta och ringa Huddinge sjukhus på en gång! 

Har någon av er förresten någon erfarenhet av denna typ av sula? Vart/vilken klinik vände ni er till? Hur gick ni tillväga? 

Är tacksam för svar :) 

Återkommer när jag vet mer. 
Styrkekramar från Hazal <3 


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Jag hade sulor i skorna när jag var liten och då bodde jag i Åkersberga och gick då på Huddinge sjukhus. Kommer inte ihåg hur jag fick dom men tror att det var något som läkaren fixade direkt! Hoppas verkligen att du får hjälp! <3

styrkekram!

Svar: Tack snälla Linda för svaret! Jag ska höra med dom! :) ❤️
Skoliosbloggen

2014-03-10 18:53:21
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Ellen

Vet inte vad det är för sulor du snackar om men iaf..när jag fick diagnosen sa dom att man kunde bygga upp ena skon, till det benet som är kortare, två par om året skulle man få bygga på gratis. Så varje gång jag vill det så går jag bara till ortopeden (?) o lämnar in skorna så får jag hämta de nån vecka senare :) Jag bor dock i Växjö hehe.
Hoppas det löser sej, det är verkligen sjukt jobbigt o gå när ena benet är kortare!

Svar: Ja det är sådana sulor jag pratar om hahah! Låter fett nice, vilken tur du har. Verkligen lyxigt. Kanske får flytta dit ;) ne men jag har pratat med min ortoped å det var lite svårt att fixa det, därför måste jag ringa sjukhuset.
Tack, ja verkligen 😘
Skoliosbloggen

2014-03-11 20:43:26
URL: http://duumbass.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback