Såromläggning

Idag har jag varit på vårdcentralen och lagt om mitt sår. Bad även om att få träffa läkare då jag bara fick 14 st oxynorm utskrivna och jag äter ca 6 om dagen för att kunna vara uppe, så dom hade ju inte räckt långt! Dessutom har jag känt på mig att jag haft urinvägsinfektion då det gjort ont när jag kissat och mycket riktigt var det så när vi tog en urinsticka! 

Såret såg iallafall fint ut och det enda som syns nu är det gamla ärret. Där som vart inne nu syns bara som ett tunnt tunnt streck i det gamla ärret, men det kommer att dra ut sig snart även om det är väldigt fint nu! Det är väldigt stor skillnad på hur det ser ut denna gången då de inte skurit bort något alls av det gamla ärret som de gjorde vid förra operationen. 

Här är en bild från förra operationen hur mitt ärr såg ut då två veckor post op med bara några små antydningar kvar av det gamla ärret.

Och så här ser det ut denna gång en vecka post op. 



Man får titta riktigt noga om man ska se det nya ärret. 

Problem nummer 1 är väl just nu egentligen att min mage inte kommit igång. Läkaren gav mig order om att fortsätta med lactulose som jag äntligen fick köpt igår när Apoteket öppnade efter påskhelgens alla röda dagar. Om det inte kommer igång snarast bad han mig ringa tillbaka till avdelningen där jag opererades för att höra med som vad vi skulle göra, men det vill jag inte behöva så nu hoppas jag verkligen att den ska komma igång för nu är jag inne på dag 8 men förstoppning och magen är full. Kan inte längre äta och jag går runt men konstant illamående. 
Om dom bara hade skickat med lite laxantia hem hade det inte behövt bra såhär... 


KOMMENTARER

Kommentarer
May Britt

Hej!

Eftersom du äter så mycket morfin tycker jag du ska köpa Laxoberaldroppar på apoteket...de funkar kanon mot morfinmage. Ta mellan 5-10 droppar på kvällen (tar ca 8 timmar innan magen börjar reagera).
Lycka till!!

Svar: Hej! Jag köpte dulcolax och det funkade också fint så nu är magen igång! Himla skönt. Tack för tipset!
Skoliosbloggen

2014-04-25 10:47:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback