2 år

I Torsdags var det två år sedan jag stelopererade mig. Att det gått så himla lång tid har jag svårt att förstå! Jag kommer fortfarande ihåg allt som om det vore igår, verkligen. Känslan, smärtan, paniken, ångesten men också glädjen. Idag är det 11 dagar kvar till min tredje och sista operation. Känns skönt och tiden bara flyger förbi nu. Innan jag vet ordet av kommer jag att ligga i operationssalen och titta upp i några vänliga ögon tills jag somnar. Eller ja, först kommer jag att ha kontrollbehov gånger hundra och se till att de verkligen verkligen förstått att jag ska ha en kateter samt att jag vill behålla mina skruvar. Sen kan jag somna gott. 
 
Det är många gulliga som vill komma och hälsa på mig. Jag är så otroligt tacksam för det ska ni veta! Självklart är ni välkomna allihopa, men eftersom ni är så många som vill komma så får vi slåss lite om tiden eftersom jag bara ligger inne under 2-3 dagar haha. Min mamma kommer inte att vara med mig något som ni kanske förstår. Dock har jag en fantastiskt underbar vän/kollega som agerar min extramamma och kör in mig dagen innan samt kommer till mig när jag vaknat. Så otroligt glad och tacksam för att hon ställer upp och hjälper mig så mycket. Sen har jag min fina Janna och Magda som gärna ställer upp som min extra familj också <3 Ja ni är så fina allihopa. 
 
Många har undrar om jag är nervös, men faktiskt inte. Vill bara få det gjort och bli frisk så att jag kan komma tillbaka till skola och jobb så mycket som möjligt. Min underbara vän Carin ska bo hos mig efter operationen och ta hand om mig, skönt att ha en alldeles egen sjuksköterska haha! Hon kommer få stå ut med mycket gnäll och förhöra mig på tentor, men det blir bra det! 
 
Det enda jag är orolig för nu är att inte hinna göra färdigt min praktik innan. Jag har varit sjuk hela veckan i förkylning, halsfluss, öroninflammation och nackspärr så jag har missat 4 dagar på praktiken som jag måste ta igen samtidigt som jag har skola. Underbart...
Tur i oturen var ju att jag blev sjuk nu och inte nästa vecka!

KOMMENTARER

Kommentarer
Senned

Hej! Jag är en tjej på 12 år som också har skolios. När jag har klänningar (om det är nån fest eller nåt) så brukar jag inte ha min korsett på mig. Vilka slags klänningar passar om man har skolios?

Svar: Hej!
Det är svårt att säga men många klänningar går ju upp lite som linnen med tjocka band over axlarna och går upp till nacken och då täcker de ju även korsettlinnet. Annars lite lösare klänningar om man inte vill att korsetten syns igenom, men det tycker jag bara är häftigt så det ska man inte dölja! :) Annars kan man också göra så som du gör, att ha av korsetten en liten stund när man är på fest, men då är det viktigt att ta på den igen efter :) Kram och lycka till med din korsett, kämpa på!
Skoliosbloggen

2014-04-06 18:01:13
Janna

Aw Julia, hade inte sett detta inlägg! Du är bäst, puss!!

Svar: Puss på dig <3
Skoliosbloggen

2014-04-17 11:37:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback