Om träning från Aileen

Hej Julia.
.
Jag läste nyss inlägget som Carina hade skrivit (eller ja, brevet). Och jag kände herregud, jag måste verkligen skriva till dig om min lilla historia... Jo det är så här att jag typ i tre-fyra år hade korsett. Så runt påskas när vi på Sahlgrenska så fick jag reda på att det tyvärr hade blivit värre med skoliosen och de rekommenderade operation. Jag var självklart vettskrämd och ja, allt kändes verkligen hopplöst. Men efter ett tag började jag söka runt på internet typ vad man kunde göra istället för operation. Och jag såg att man i vissa länder hade tränat musklerna i ryggen för att stärka ryggen samt försöka få musklerna att hjälpa ryggen att bli rakare (man får träna ena sidan mer, beroende på vart kröken är osv).
.
Så först åkte vi till London och kollade en klinik där man hade fått resultat av träningen - så det var typ garanti hahah på att man fick det. Det innebar träning under ja 5 veckor (om jag minns rätt) varje dag i 6 timmar. Så först tänkte vi att jag skulle vara där under sommaren men det kändes som om jag ändå kunde lösa det med sjukgymnast här i Sverige. När vi kom hem började jag träna 5 ggr i veckan i 1 och en halv timme till 3 timmar. (Beronde på skol-tider). Och det har funkat bra, jag mår jätte bra av det och jag har inte alls lika ont i ryggen som jag hade förut (hade det inte så mycket innan heller men nu är det iallefall mindre). Och imorgon ska jag ta röntgen bild och träffa min läkare på Sahlgrenska... jag är sååååååå nervös. Men det ska bli sååå intressant att få se resultatet. Även om det hela tiden har känts bra så är man ju helt siiiick nervös inför imorgon. Tyvärr tänker man ju liksom "tänk om det blivit värre,whhaaa!" och så. Men ja, imorgon är det "examensprovet" för mig som min sjukgymnast säger hahah.. Men om det nu blivit bättre? Eller om det iallafall inte blivit värre, vad innebär det då för forskning och utveckling för behandling för skolios-patienter?! Skit spännande!!!
.
Hoppas du förstår varför jag kände att jag bara måste skriva till dig när jag såg Carinas inlägg - för det är ju precis det jag håller på med nu!


Vi håller tummarna för Aileen imorn, och om Aileen vill blir det uppdatering om hur det gick för henne :D

KOMMENTARER

Kommentarer
spetsflickan

Åh vad spännande!

Svar: Ja verkligen! :)
Skoliosbloggen

2013-10-28 23:43:01
URL: http://spetsflickans.blogg.se
Malin

Skulle va jätte kul att få veta resultatet på röntgen! :-)

2013-10-29 17:34:28


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback