Klarar du verkligen det?

Var på blodcentralen här i stan för att signa upp mig för att bli blodgivare. Fick fylla i en hälsodeklaration där de ville veta om tidigare sjukhusbesök, operationer och om jag fått blod mm. Fyllde i mina ryggoperationer och att jag fått blod i samband med den ena utav dom. Sjuksköterskan frågade mig exakt hur operationen gjordes och jag sa att det var en steloperation av ryggen. Hon frågade mig då om jag klarade av att ligga på britsen, haha förlåt men ja.... Hon frågade också om jag var färdigbehandlad, om jag åt mediciner och liknande vilket jag inte gör, och färdigbehandlad är jag ju snart. 
.
Under tiden som hon tog prover frågade hon mig vad jag ville jobba med sedan när jag var färdig sjuksköterska. Jag svarade som jag alltid gör, att jag vill arbeta med ryggar eftersom att det intresserar mig, men också att ambulansen lockar mig en aning. När hon hörde att jag nämnde ambulansen sa hon:
- Ska du verkligen jobba med det? Är du säker på att du klarar det med din rygg? Du måste tänka på att den ska hålla. Är den stark nog för det?
Jag blev mycket irriterad över denna kommentar. Jag är inte en skör liten proslinsfigur, jag klarar allt som alla andra, nästan iallafall! Vill jag så kan jag. Tränar jag upp min styrka är jag lika lämpad för ambulansen som alla andra. Gillar inte den trångsynta inställningen om att jag inte klarar av saker som andra gör. Jag är bara stelopererad, inte skadad! 

KOMMENTARER

Kommentarer
Ellen

Åh, jag hatar sånna kommentarer!
Vet inte hur många gånger folk klagat på min blyghet o sagt att jag aldrig kommer få jobb osv pga det, vafan vet dom om det, det är så jävla falskt så det finns inte. Känner man inte personen så ska man hålla käften, man ska aldrig tala om för en person vad hon eller han kan eller inte kan göra för man har inte en jävla aning. GAAAAH haha, blir så irriterad på sånt. Fick höra det för bara någon dag sen, går en serviceutbildning genom AF o nästa vecka ska vi på praktik, "du vet att service innebär att prata, klarar du verkligen det?" alltså..vill bara smälla till de, hehe

Svar: Åh ja hatar sånna fördomsfulla människor! Har haft samma problem med blygheten, alltid fått höra det! Man blir ju inte mer sugen på att prata liksom... Tack snälla, och heja dig, du kommer klara praktiken galant! <3
Skoliosbloggen

2013-10-30 22:40:54
URL: http://duumbass.blogg.se/
Ellen

Lixom, jag vet att jag är blyg, folk behöver inte gång på gång påpeka det. Men att jag inte skulle klara av ett jobb pga det, bullshit.

Och det vet jag att du oxå gör, stå på dej fina du! <3

2013-10-30 22:43:10
URL: http://duumbass.blogg.se/
Julia

kan ni börja skriva i slutet av inläggen med era namn typ som //Hazal eller //Julia för jag fattar inte vem som skriver vad :P

2013-11-01 14:58:48
Smulan

Det finns ingen som kan säga åt en vad man klarar och inte klarar. Känner du att du gör det så ska du sattsa på det. Hatar när folk säger så där till en. Lycka till med ditt framtida yrke.

Svar: Tack så mycket! Det betyder mycket att höra :) ha det fint!
Skoliosbloggen

2013-11-08 09:30:50
URL: http://smulungen.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback