En tripp till sjukhuset

Många av er såg en status på facebook som jag blev taggad i om att jag var på akuten. Tack söta ni för att ni hörde av er! Statusen fick det att verka mycket värre än vad det var haha! Jag mår bra!
 
Jag och min syster är 19 år men beter oss oftast som 5, jag erkänner. Igår kväll var det syskonbråk på hög nivå och hon puttade in mig hårt i väggen. Adrenalinet pumpade i kroppen och jag var så arg. Tog bilen och åkte till mamma och när jag kom dit kände jag hur ont jag hade i ryggen. Det spände och värkte men även högg på höger sida av ryggraden där staget sitter. La mig på soffan och vilade men det blev inte bättre. Sov och hoppades att det skulle vara bättre när jag vaknade men icke. När jag vaknade imorse kände jag mig som veckan efter operationen, vilket vill säga känslan av att ha blivit överkörd av en lastbil. 
 
Var lite orolig att något hänt med ryggen i och med att jag åkte in i väggen med en väldig kraft. Tvekade lite om jag skulle åka in till Sahlgrenska och kolla eller inte. Som blivande sjuksköterska känner jag att jag vill störa sjukvården så lite som möjligt, inte åka in i onödan och så. Men, kände trots allt att jag ville göra en kontrollröntgen ifall att. Åkte in till Sahlgrenska (som har hand om ryggar här i göteborg) men när jag kom in sa dom att jag skulle åka till mölndals sjukhus. Jag ifrågasatte det lite då det faktiskt är på sahlgrenska dom opererar ryggar och har hand om ryggproblematik över huvud taget. Men nej, ortopedi finns på mölndal så fick bege mig dit. 
 
Läkaren som jag träffade där visste nog egentligen inte så mycket om dagens steloperationer. Han frågade mig om jag hade harringtonstag (som man hade förr). Sen slog och tryckte han på ryggen och drog i huvud och allt för att sedan skicka mig på röntgen. På röntgen hade dom ingen sån vanlig platta som man står framför och röntgas utan jag fick ligga på en brits på rygg och sedan på sidan och sen var det färdigt. Därefter fick jag träffa läkaren igen som sa att "Plattan" (Som heter stag som vi alla vet) iallafall var hel så det var ju skönt. Han sa att det såklart gjorde ont i ryggen ändå när jag fått en sådan smäll och att jag stukat muskeln. I och med att staget ligger så ytligt och står ut lite under huden så känns det som ett blåmärke över hela området. Men, muskeln skulle läka inom ett par veckor och sålänge skulle jag äta lite smärtstillande. Känns skönt att allt var lugnt! 
 
Tack alla gulliga som hört av sig idag <3
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Åh vad bra att det inte hade hänt något med staget! styrkekramar <3

2013-11-26 07:09:25
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback