Mitt kära skulderblad

Mitt skulderblad drar verkligen ner mig just nu. Det är så otroligt tråkigt när ryggen förstör så mycket i vardagen. Igår hade jag en hemsk värk och mådde riktigt dåligt. Blev tillslut att jag åkte hem istället för att fira valborg med mina vänner. Idag när jag har vart ledig har jag försökt plugga, men fick vid 16-tiden så ont att jag var tvungen att gå och lägga mig och vila. Det är en hemsk smärta, och kommer jag när området över mitt stag så sprider sig smärtan som en stöt genom hela ryggen. Förstår inte vad som är felet. Jag har haft den här värken så länge, sedan 2008-2009. Dock är det tre gånger värre nu än vad det var då, men det är ju inget som beror på operationen i och med att jag hade detta tidigare. Blir galen på att jag inte för mitt liv kan förstå vad det är som gör så ont. 
 
Det är ju så svårt att beskriva smärtan också. Den är väldigt diffus och jag kan inte peka ut exakt vart det gör ont, trots att jag känner väldigt tydligt vart jag har ont på insidan. Den går från högersdan av ryggraden ut över revbenen vid skulderbladet. Ligger jag på rygg gör det extremt ont i kanske en minut eller två men sen lugnar det sig. Lutar jag mig bak på en stol och andas ut uppstår samma smärta. Sträcker jag på nacken får jag också ont där, och vrider jag huvudet åt vänster gör det också ont. Har jag rört min högerarm framför mig mycket så uppstår en molande värk för resten av dagen. Det som är mest konstigt är att jag får ännu mer ont om jag kommer när mitt stag. Det är så knasigt, jag får verkligen inte ihop det. Det enda jag vet är att jag blir galen på det här. 

KOMMENTARER

Kommentarer
blablalbal

Min bröstkorg är sne typ och andas konstigt när jag är trött.. tror jag har skolios? btw vet inte vrf jag skriver detta här

Svar: Googla på adams forward bend test för att se hur du ska kolla om du har skolios :)
Skoliosbloggen

2013-05-02 01:03:42
linda

usch vad ledsen jag blir att du har så ont i skulderbladet hela tiden! ständig värk förstör så himla mycket! Och det är inte alltid lätt att bara stänga av och fokusera på annat det är jätte svårt! Usch hoppas verkligen att Rune kan hjälpa dig på något sett med den värken när du ska dit igen!!

Jag finns alltid här om du vill prata <3

styrkekramar i massor <3

Svar: <33
Skoliosbloggen

2013-05-02 08:51:35
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Kristin

Usch! Hoppas verkligen att det någon gång lugnar ner sig, och att det är bra med dig i övrigt! :D
Kram

Svar: Åh tack snälla Kristin! Detsamma, kram :D
Skoliosbloggen

2013-05-02 16:26:38
URL: http://somethingmadebyme.blogg.se
Lisa Fornander

Åh jag känner igen mig så sjukt mycket i den där skulderbladssmärtan! Jag har skolios, med två kurvor där den största är på 34.7 grader. Har inte opererats.
Men jag känner igen mig i verkligen allt du säger, det med högerarmen och att man blir så frustrerad..
Kan inte ta djupa andetag utan att det känns vid höger skulderblad. Har stora problem och vet inte hur jag ska kunna orka med, när det inte finns något som hjälper :/
Fy fy fy!

Svar: Åhh jag har aldrig tidigare hittat någon som beskriver samma smärta som mig! Visst är det fruktansvärt, vad säger din läkare om det? :(
Skoliosbloggen

2013-05-02 18:41:32
Lisa Fornander

Hej igen!
Jo, läkarna vet inte riktigt vad de ska göra.. Jag frågade om de ville operera en gång, eftersom jag hade så ont och tänkte att det skulle bli bättre då. Men då sa en specialläkare att han helst inte ville göra det, eftersom många kommer till honom på grund av operationssmärtor som de fått EFTER operationen... Så jag har bara fått några starka tabletter som jag ska ta när det är som värst, men de funkar inte 100 % heller.. :/
De säger mest att jag ska träna och träna upp ryggmuskulaturen, men det känns ju inte så kul när man har ont heller.. usch!


Svar: Usch vad jobbigt! :/ Hoppas det blir bättre för oss båda!
Skoliosbloggen

2013-05-06 17:36:55


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback