Ambulansen

Ledsen för dålig update! Har jobbat hela helgen både natt och dagpass och det är fullt upp just nu.

Igår måndag var jag på praktik eller vad man ska kalla det på ambulansen. Fick åka med min mammas morbror en heldag och fick lära mig massor. Tråkigt nog var det den lugnaste dagen på länge och vi fick bara fyra larm på hela dagen. Normalt sett brukar dom ha lika många bara innan lunch så ni förstår ju haha!

Jag vet inte om jag nämnt det men jag har sedan jag varit liten drömt om att bli ambulanssjuksköterska. När jag fick Skolios och framförallt opererade mig började jag tänka om i och med att man måste vara ganska stark i både armar men också rygg. Jag tänkte att min rygg aldrig skulle klara tunga lyft. Efter att ha pratat med personalen igår så har jag nog ändrat mig! Någon gång i framtiden ska jag allt ta och jobba i ambulansen! Det var superkul, och jag skulle aldrig låta ryggen hindra mig ifrån det, och det sa dom också att jag kunde träna upp ryggen så att jag skulle klara av det ändå :)


KOMMENTARER

Kommentarer
Malin

Hej!

Jag heter Malin och är 20 år. Ska om lite mer än en månad genomgå en skolios operation. Lång historia bakom allt det här. Men jag undrar lite hur livet är efter? När kan man börja jobba? När kan man börja leva helt normalt? Vad händer på sjukhuset efter operationen? Många frågor men jag tror du förstår vart jag vill komma ;-)Tänkte att vem vore bättre att fråga än någon som faktiskt har gjort de :-d
Skulle vara jätte snällt om du ville svara eller kanske skriva ett inlägg om detta :-P Finns säkert fler som undrar :-)Tack på förhand och för en superbra blogg!!! :-d

Svar: Hej!
Jag kommer att svara på dina frågor i ett inlägg imorgon så kika då! Kram
Skoliosbloggen

2013-03-19 21:56:58
linda

Du är en riktigt inspirationskälla vännen!! <3

Kramar <3

Svar: Fina fina Linda, tack <3
Skoliosbloggen

2013-03-20 06:25:23
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Anonym

Så sjukt att du är precis som mig. En ung tjej som drömmer om att jobba i ambulansen. Och så får man veta att man måste operera ryggen för skolios och hela ens dröm faller i bitar. Hoppas det gått bra för dig och att du nu två år senare kan se ett ljus i tunneln?! Hur känns de, känns de som ambulansen kan vara något din kropp kommer orka?

Svar: Hej!
Förlåt för svar 7 månader senare men bättre sent än aldrig som man brukar säga!
Jag är färdig sjuksköterska om en månad och hoppas innerligt att min rygg ska orka med det så att jag i framtiden kan testa på ambulansen. Jag ser det inte som en omöjlighet.
Kram
Skoliosbloggen

2015-08-31 23:38:32
Anonym

Så sjukt att du är precis som mig. En ung tjej som drömmer om att jobba i ambulansen. Och så får man veta att man måste operera ryggen för skolios och hela ens dröm faller i bitar. Hoppas det gått bra för dig och att du nu två år senare kan se ett ljus i tunneln?! Hur känns de, känns de som ambulansen kan vara något din kropp kommer orka?

2015-08-31 23:42:10


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback