Egna erfarenheter= bra att ha kunskap

 
Kom på att jag glömt visa er denna. Det här stod på tavlan på studenten. Våra lärare hade skrivit någt kort om oss alla. I min lilla bubbla står det, "Egna erfarenheter= bra-ha-kunskap." Mina lärare syftade på min erfarenhet av vården med mina operationer osv. Jag blev glad av det, det visar ju på att dom faktiskt sett att jag fått med mig kunskaper av det hela. 

För mig är det jättebra erfarenhet att ha fått vara med om vården som patient när jag också ska jobba inom den. Mina erfarenheter från sjukvården är ovärderliga då jag genom dessa fått lära mig så himla mycket, och även fått en chans att se vården ur en patients synvinkel. Jag skulle aldrig någonsin vilja byta bort detta, det ha gjort mig mycket mer förstående för hur jag ska bemöta sjuka människor. Varje dag när jag jobbar kan jag i olika situationer återkoppla till hur det känns, vad man ska tänka på, hur jag hade velat bli bemött i den och den situationen eller hur utelämnad och ensam man kan känna sig. Det kommer alltid att finnas med mig i mitt arbete. Jag ser det som en förmån att ha fått vara med om allt. 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback