Att rida

Jag gick på ridskola när jag var 7 år. Efter det red jag lite då och då (läs, väldigt sällan) på min shetlandsponny. Där slutar min erfarenhet av ridning haha. Jag och mina två vänner drog iväg på turridning på islandshästar i tisdags. Himla skoj men oj vad det skumpade. Min stackars rumpa gjorde så ont att jag inte kunde sitta på hela dagen och än gör det ont så här tre dagar efter. Mina stackars sittben haha. Ni som är vana ryttare sitter säkert och skrattar åt mig nu.
 
Tanken slog mig ett par gånger när jag skumpade runt som en liten studsboll i full galopp att jag kunde skada ryggen om jag föll av. Jag menar visst håller den för mycket men slår man sig hårt vet man aldrig vad som kan hända. Lyckligvis höll jag mig kvar på hästryggen men hjälp av man och sadel att hålla i. Det är bra grejer det!
Ibland skumpade det dock så mycket att jag fick ont i ryggen. det kändes lite som om ryggen saknade stötdämpare, inte alls skönt. Det gick ju bra dock när man tog det lite lugnare så ingen fara med det, vill gärna göra det igen! 
 
Det tråkigaste var att vi red på ett led och jag red bland de främsta. Min ena kompis red bakom mig men min rygg gick inte att vrida så pass långt att jag kunde se någon bakom mig. Det är i sånna tillfällen jag kan bli lite grinig på min flexibilitet. Jag känner inte av det till vardags men ibland kommer man till sådana tillfällen där man faktiskt märker av att man är begränsad. 
 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
Agnes

Både trav och passig tölt gör ont och är skumpigt även om man inte är opererad x) kul att du red islänning. Det är så gosigt :D

Svar: Haha ja det kan jag verkligen tänka mig :D Det skumpade bra det ;) Jaa det var riktigt kul att rida lite annorlunda på det sättet, har varit på någon enstaka turridning innan och en av gångerna på islandshäst och visst är det speciellt :D
Skoliosbloggen

2013-06-14 19:04:15
URL: http://happydayz.blogg.se
Julia

Ååå vad roligt!! Kan inte vi rida tillsammans nån gång i sommar? :) kramisar <3

2013-06-15 21:20:48
URL: http://www.skoliosflickan.blogg.se
♫♪ sandra

- nämen tack för tipset, bra låt ju! :D

2013-06-15 21:33:15
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback