Massage

Har som sagt massage en gång i veckan i skolan. Vi övar på två olika sorters massage, taktil och mer djupgående. Min läkare sa att jag inte fick vara med på den djupgående eftersom det inte var bra över det opererade området men den taktila kan jag vara med på eftersom det bara är beröring.

Idag var det taktil som stod på schemat och det var en väldigt lustig känsla! Massagen innefattar olika strykningar över ryggen och eftersom jag har förlorat väldigt mycket av känseln på den vänstra sidan sedan min senaste operation så "försvann" handen på ryggen när den kom över till den sidan. Lika bra det så jag alltid är så kittlig annars haha!


KOMMENTARER

Kommentarer
n

kommer du aldrig kunna få djupgående massage?

Svar: Kan kan jag nog men min läkare avrådde mig från det och när jag protesterade sa han att jag skulle akta mig för det eftersom det kunde irritera runt stagen och att han hade en tidigare patient som inte hade lyssnat på honom som hade fått problem, så jag avstår hellre från det än får problem med ryggen :)
Skoliosbloggen

2013-01-26 13:17:47
BelleBoo

Nu kan du vara med och tävla om en valfri tavla från min webshop; http://belleboo.se =)

För att delta, gå till; http://belleboo.blogg.se/2013/january/tavling-2.html

Eller; http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-valfri-tavla.html

Irriterar den är kommentaren dig? Då ber jag om ursäkt. Vill ju bara tipsa om en superrolig tävling =).

2013-01-28 13:29:38
URL: http://belleboo.blogg.se
elin stridh

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

2013-01-28 19:25:44
URL: http://elincecilia.com/
Sara

Djupgående massage, är det typ "vanlig" massage? Jag brukar gå på massage typ en gång i månaden men nu blev jag lite fundersam. Det är aldrig någon läkare som nämnt att jag inte borde göra det efter operationen. Men vill ju inte få problem :( Sa de något mer om varför man inte skulle göra det?

Svar: Hm ja det är nog ganska vanlig massage vi gör, ganska mycket över ryggrad och fokus på muskler runt ryggraden dock. Jag vet faktiskt inte varför det skulle vara problem med det men vet bara att han varnade mig för det :/ Kan ju vara för att jag kanske nämnde att jag hade haft ont efter massagen men annars vet jag inte. Han sa bara att det kunde irritera :/ Hör med din läkare vad han säger, men det ska säkert inte vara något problem om du brukar gå på massage och inte fått något problem :)
Skoliosbloggen

2013-01-29 20:45:59
Sara

Hoppas att det inte är nån fara! Jag har säkert gjort ett 50 tal massager sen operationen. Även såna som kallas bindvävsmassage som ska vara extra djupgående och hittils har inget hänt. Men man blir ju lite orolig. Min mardröm att jag ska få problem med stagen. Jag skulle verkligen vilja fråga min läkare men har ingen "kontakt" med dem nåt mer. Vet inte ens om jag är inskriven där. Hoppas man kan ringa och fråga en fråga och inte behöver typ en remiss för det :P

Jag har googlat som en galning efter info om det här men hittar inget. Måste helt enkelt försöka få tag på nån ryggläkare här och höra vad de säger.

Svar: Åh haha usch hoppas inte jag skrämde dig allt för mycket nu, inte alls min mening att oroa mina läsare ;) Det går nog fint att ringa till mottagningen även om du inte längre är inskriven! :) Vilket sjukhus går du på? :)
Skoliosbloggen

2013-01-30 20:05:45
Sara

Haha man är ju så rädd om sin rygg så tyvärr tar man ju åt sig av alla "avrådningar" (är det ens ett ord haha?). Men min läkare sa att det enda jag kanske skulle undvika var att jobba på lager för det var mkt tunga lyft så han borde ju sagt nåt om det då. De kan säkert variera från läkare till läkare vad de tycker.

Jag hoppas verkligen jag kan få tag på någon av läkarna jag hade. Var ju några år sen jag var där sist. Huddinge sjukhus var jag på :)

Svar: Ja men visst är det så ;) Jag tror att alla läkare har olika uppfattningar precis som du säger, det kanske beror på deras erfarenheter osv, vad min läkare säger behöver inte alls vara rätt så oroa dig inte allt för mycket tills du fått tag i en läkare :D
Skoliosbloggen

2013-01-31 16:11:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback