Kläder som visar ryggen

Fick häromdan en kommentar från en släkting när jag hade på mig en tröja med ett litet hål i ryggen i form av ett hjärta. Hon sa något i stil med:
- Har du på dig den tröjan för att visa ditt ärr?
 
Hon menade säkert inget illa men jag tog illa vid mig. Jag får ofta höra sånt från min syster och det gör mig ledsen. Det gör mig ledsen för jag vill precis som alla andra kunna ha sånna tröjor. Jag vill inte behöva ha täckande tröjor bara för att jag har ett ärr. Att jag gillar tröjor med öppen rygg har inget med mitt ärr att göra. Det råkar bara vara så att jag tycker det är skitsnyggt med sådana tröjor, och efter att jag opererade bort mitt födelsemärke har jag inte känt någon anledning till att inte ha det på mig, eftersom det var det som hindrade mig tidigare. Jag har väl på något vis också känt att jag ville vara lite tvärt emot och ha sånt som kanske inte skulle verka vara passande just på grund av mitt ärr. 
 
Jag har tidigare känt att jag inte brytt mig, att jag haft de tröjor jag velat ha, men ju mer sådana kommentarer jag får ju svårare blir det. Tröjor med öppen rygg har åkt längre in i garderoben och jag känner inte alls för att använda dom längre, med rädsla för vad andra ska tycka. Det är tråkigt, väldigt tråkigt! Det är inte så att jag skäms över mitt ärr, inte alls! Däremot skäms jag över vad folk ska tycka och tro. 

Jag finner bara ett ord. Jobbigt
 
Tyvärr har jag ingen bild på min tröja, men ni ska få se den någon dag. Den var ganska lustig när jag tänker efter, mitt ärr som gick tvärs igenom hjärtat gjorde att det såg ut som ett brustet hjärta. 

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ sandra T

att folk aldrig kan respektera andra.. tycker man ska få ha på sig det man vill och trivs i

Svar: Ja men visst är det så!
Skoliosbloggen

2013-01-22 23:03:48
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Carola Paro

Tyvärr är det ju så att människor talar utan att tänka många gånger. Så länge du trivs med dina kläder ska du ha dem, vad andra tycker är oviktigt. Men det är svårt, jag vet... jag har själv gett vika för folk... det gäller dock andra saker. Saker som jag sedan ångrat i typ 20 år... Hoppas du slipper ångra dig. ♥

Svar: Tack Carola! Ska försöka att skjuta tankarna åt sidan <3
Skoliosbloggen

2013-01-22 23:07:12
URL: http://dystopisk.blogg.se/
ellen

Åh Julia :( Jag tyckte du ska visa ditt ärr och vara stolt över det! Skit i vad andra tycker, även om det är svårt o jobbigt, du ska kunna ha det på dej även om du har ett ärr. :love:

Svar: Åh tack! :/ Ska försöka att skjuta de tankarna åt sidan och klä mig som jag vill i framtiden <3
Skoliosbloggen

2013-01-23 00:03:24
URL: http://duumbass.blogg.se
linda

Jag tycker att du ska försöka att strunta i kommentarerna! <3 usch förstår inte hur folk kan vara så elaka! <3 :(

själv känner jag igen det där med att man inte tar vilka kläder som helst på sig. Det har bara blivit värre och värre för mig dom senaste månaderna. Jag vill liksom inte ha för tighta kläder eller så för då syns det direkt att min ena höft är så mycket högre upp en den andra. Det har också blivit svårare att köpa byxor/ att ha det på sig för att det blir liksom inte jämt. utan dom hänger liksom på ena sidan :(

Egentligen ska man ju inte bry sig om vad andra tycker eller säger! För man får ju ha presic vilka kläder man själv vill! Men det har liksom blivit svårare med det nu <3

styrkekramar <3

Svar: Nej, tror bara inte att dom tänker :/ Förstår hur du känner, hade samma problem innan operationen :/ Kram på dig <3
Skoliosbloggen

2013-01-23 06:24:14
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Annie Gimbringer

Jag opererades på Sahlgrenska ja, av Klas Halldin. Men han ska ju sluta nu så jag ska få en ny läkare som heter Per Wessberg tror jag. ;)

2013-01-23 10:16:03
URL: http://swedishstyles.blogg.se
Anonym

Förstår att du blir ledsen över såna kommentarer. Men du ska veta att jag tycker du är så stark som har kämpat dej igenom så mycket. Hoppas verkligen att du snart tar på dej dom tröjorna du vill ha igen, och att dom slutar att kommentera på det sättet som dom har gjort till dej.

Svar: Tack snälla, vad glad jag blir! Kram
Skoliosbloggen

2013-01-23 19:12:27
Jenny

Klart du ska ha på dej vilken tröja du vill. Förstår inte hur nån kan säga att du inte ska ha det bara för att du har ett ärr.

Svar: Ja så känner jag med, egentligen ska det ju inte påverka något eller göra någon skillnad!
Skoliosbloggen

2013-01-23 19:41:16
URL: http://www.silverdream.se
Julia

Jag förstår dej så väl!! Hade precis börjat våga gå med öppen rygg igen när jag skulle opereras andra gången och nu är det rött och fult igen så har alltid tröja över och är noga med att täcka det. Det är tråkigt! Känner så väl igen mej i oron över vad folk ska tycka och tänka. Saknar dej <3

Svar: Åh ja visst är det så :( Vi får vänta tills vi har blekta ärr igen, sen kör vi gärnet ;) Saknar dig med, massor <3
Skoliosbloggen

2013-01-25 23:26:29
URL: http://www.skoliosflickan.blogg.se
♣ Ida - Hon som föddes med LKG

Sjukt störande med folk som kommer med såna kommentarer. Man borde få ha på sig vilka kläder man vill utan att folk ska komma med korkade kommentarer. Visst, dom kanske inte menar ngt illa men sättet dom säger det på kan få en att ta illa upp. Jag tycker att du ska ha tröjor med öppen rygg ifall du vill ha det, även om det finns personer som kommer med såna kommentarer :)

Svar: Ja men visst är det så! Tack så mycket, när mitt ärr blekts lite ska jag nog våga mig på tröjor med öppna ryggar igen! Kram :)
Skoliosbloggen

2013-01-26 16:40:23
URL: http://idahtt.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback