Svar på lite frågor!


Svar: Hej på dig! Vi har inte planerat någon skoliosträff på det viset, men vi skulle tycka att det var jättekul att ha en i sommar! Vi ska prata mer om detta men det tror jag absolut går att fixa om det finns intresse, både i Göteborg och i Stockholm! :) 


 
Svar: Hejsan! 
På vilket sjukhus ska du opereras? :) Ja du kommer att få en kateter när du är sövd, och denna sitter kvar i ca 3-5 dagar beroende lite på hur man mår. Att ha katetern var inte så jättejobbigt tyckte jag, det var bara en otrolig lättnad att ha då man aldrig hade tagit sig upp på toa själv. Det var faktiskt ganska skönt att aldrig behöva tänka på att man var kissnödig nu när jag tänker efter ;) Jag var skit svajig i humör och ja allt precis efter operationen så jag tyckte att katetern var ganska pinsam då jag fick besök. Personalen hjälpte mig dock att gömma den lite när mina kompisar skulle komma. Jag fick lite problem efter katetern vid första operationen i form av att jag inte kunde kissa, vilket jag inte önskar ska hända ens min värsta fiende. Jag ska inte ljuga, det var hemskt! Dock är det inte så vanligt så det är inget att oroa sig för. 

Jag var på sjukhuset en del själv i och med att jag var 18 år och min mamma inte ville vara med mig. Dock tyckte jag inte att det var ett dugg läskigt, personalen tar så väl hand om en och man är för upptagen med själva operations-situationen för att ens tänka på sjukhusmiljön osv :) Jag var borta från skolan i ca 4 veckor om man räknar med sjukhusveckan. Operationen var det bästa jag gjort i hela mitt liv, och jag ångrar den inte för en sekund och kommer aldrig att göra det heller! Operationen har helt klart gjort mitt liv till det bättre. Jag kan må hyffsat bra i ryggen och jag slipper trötthetskänsla och att hänga åt ena hållet hela tiden pga snedheten. Här kan du se hur min rörlighet är nu efter operationen. Jag tänker sällan på att jag är opererad när jag ska göra något, så det är inget som hindrar mig i vardagen :) 
 
Hoppas att du fick svar på dina frågor! Jag önksar dig ett stort lycka till med operationen och är det något mer du undrar över får du mer än gärna höra av dig!
Kram Julia
 
Två snygga bilder från min operation då jag och en sjukgymnast är ute och går med min lilla "handväska" som hon så fint kallade det (katetern). 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
Tove

Tack! Huddinge sjukhus, strax utanför Stockholm. :)

Svar: Ja okej! Lycka till! :)
Skoliosbloggen

2013-02-21 16:57:06
Sofie

Åh vore jättekul med en träff i Stockholm, har alltid velat vara med men aldrig kunnat så hoppas de blir någon :)

Svar: Åh det hade varit jättekul att få träffa dig! :) Vi kommer absolut höra av oss mer om det lite närmre sommaren! :)
Skoliosbloggen

2013-02-21 19:52:58
URL: http://enmedskolios.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback