Kallelse till röntgen

Har fått en kallelse till en Dt/ct den 4 mars. Tråkigt nog är det bara röntgen så läkarbesöket kommer senare. När det blir vet jag inte men troligtvis någon gång i vår om man ska gå efter vad Rune sa sist, men samtidigt pratade de om mars så jag vet inte vad de kom överens om, det lär jag märka senare haha! Det känns ganska sjukt att det är min sista röntgen efter alla dessa år av korsettbehandling och operation. Det börjar lida mot sitt slut, och efter detta återbesök är jag utskriven från skoliosenheten. Sjukt!


KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

Va sorgligt det lät hahah, iofs är väl jag oxå "utskriven", de har inte kallat in mej på 4 år iaf x)

Svar: Haha ja lite sorgligt faktiskt! Då kan vi sörja ihop ;)
Skoliosbloggen

2013-02-13 19:27:48
URL: http://duumbass.blogg.se
linda

Åh det måste kännas konstigt men ändå bra på ett sätt också vännen!! <3 du är så sjukt stark vännen! Tänk att du har fixat allt det här genom skolios resan, korsett och två operationer och den jobbiga smärtan, bloggen!! <3

Du är grym vännen!!

Jag väntar också på att göra om MRT :( Och får mer och mer ont i ryggen och mina händer :( Är rädd att det också hör ihop med ryggen så antar att jag måste säga det till Håkan :(

styrkekramar <3

Svar: Åh tack snälla <3 Tråkigt att höra att det blir värre, fortsätt kämpa <3
Skoliosbloggen

2013-02-13 19:30:15
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
null

Åa vad bra kämpat! Och Tack-Ni och bloggen har varit stor hjälp för mig genom min skolios & korsettbehandling :-)

Måste bara säga en häftig/konstig sak som jag var med om: jag var på min sista röntgen i höstas & var helt säker på att graderna hade ökat, för att jag hade ont i ryggen... Sen på läkarbesöket sa min läkare att jag var färdig där och blev utskriven. Han sa att mina grader enligt röntgen hade minskat,som inte ska kunna hända med skolios. Han kunde iaf inte förklara det... Kanske var det att jag växte så att ryggraden drog ut sig ??? Fast jag är 20 så borde ju inte varit så heller. Ett mysterium helt enkelt :-P

Kramar :-)

Svar: Åh tack snälla, vad glad jag blir! :)
Gud vad bra att din krök rätade ut sig lite av sig själv! :D Det är ju jättebra! Ett konstigt men bra mysterium får vi kalla det ;)

Kram!
Skoliosbloggen

2013-02-14 08:14:43
Anna

Det där är lite väl komiskt. Min son har fått en kallelse till röntgen den 4 mars 13:40 och besök hos ortopeden kl 15 samma dag. Det är ju det första ortopedbesöket efter att vi fick reda på att hans skolios är så kraftig i december (jag kom i kontakt med dej via mail då). Så ni kommer att röntgas samtidigt. Fast för dej är det slutet på behandlingen och för han är det början... Jag gläds med dej Julia, och jag kommer att maila dej om vi behöver fråga något under tiden. Du är ett riktigt bra föredöme både för andra med skolios och även för oss som föräldrar som sitter vid sidan av och vill stötta.

Svar: Nej men oj vad lustigt! Då ses vi där! Hoppas att det blir bra för din son, ska bli spännande att se vad läkarna säger. Jag vill tacka så hemskt mycket för dina fina ord, det värmer verkligen! Du är så välkommen så om du har några frågor, jag är bara glad om jag kan vara till någon hjälp. Ha det så fint så länge så hörs vi!Många kramar
Skoliosbloggen

2013-02-14 10:38:56
Anna

Han kommer inte att röntgas på Sahlgrenska :-)

Svar: Åh ja vad dum jag är! Men hoppas det går bra med allt och att det blir en bra början på hela "resan". Kram!
Skoliosbloggen

2013-02-14 20:59:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback