Angående the schroth method

titti 

Hej! 
Jag och min dotter kom hem igår från återbesök i London på scoliosis clinic SOS. Vi var där i 4 veckor i somras och hon tränade från 10.00 till 17.00 mån-fre. Därefter har hon tränat här hemma 45 min/dag. Enligt röntgen här i Sverige, 3 månader innan London hade hon 38 grader lumbalt och 30 grader thorakalt. Hon röntgades åter här hemma för två veckor sedan. Nu är den lumbala 21,3 och den thorakala 26!! Hennes läkare var helt perplex. Hon var tidigare eventuellt aktuell för operation pga snabb försämring. Nu behöver vi bara göra en kontrollröntgen om 1 år. Vi är så lyckliga!!

Svar:

Helt fantastiskt att höra! Jag blir oerhört glad för er skull och glad att höra att det kanske finns andra alternativ som kan komma upp i ljuset i framtiden även här hemma i sverige! Vad behöver din dotter göra för att bibehålla den minskade kröken under resten av livet? Krävs det en livslång träning eller hur går det till? 

Kram


KOMMENTARER

Kommentarer
Carina Eriksdotter

Fyllt i alla uppgifter ovan?

2013-12-19 20:05:03
Carina Eriksdotter

Det där låter ju jätteintressant! Måste kolla upp det. Skulle vara roligt att höra hur det går för din dotter framöver, men det verkar helt klart vara på rätt väg!
/Carina

2013-12-19 20:07:18
Carina Eriksdotter

Hej igen! Kunde inte hålla mig, kollade upp direkt och har nu beställt boken "Three-dimensional treatment for scoliosis" av Christa Lehnert-Schroth. Det är tydligen en bok från 70-talet som verkar hålla än. Läste lite på en hemsida (http://www.schrothmethod.com/)om metoden och den låter helt klart intressant. Måste iallafall kolla metoden som finns beskriven i den här boken! Verkar som om de har duktiga sjukgymnaster i Tyskland.

2013-12-19 20:43:55
Zindra

Fyllt i alla uppgifter ovan?

2013-12-30 17:15:49
Zindra

Fyllt i alla uppgifter ovan?

2013-12-30 17:16:19
Zindra

Hej! Jag tycker att eran blogg är grym och jag har skolios själv och en boston korsett. Jag undrar om det gick att använda topp när du hade korsett?

Svar: Tack så mycket! ja det funkar utmärkt att använda :)
Skoliosbloggen

2013-12-30 17:19:07
Janne

Hej ! Titti,
Jag skulle gärna höra mer och i bästa fall få prata/maila med dig, är inte van vid att skriva så här och vet inte om det når dig. Ser att du skrivit 2013 och nu är det 2018...
Anledningen är att jag har en dotter som har skolios och är bedrövad och gråter varje dag då beskedet är här i Sverige att det går inte att göra något då hon är 16-år och hennes skolios 36 grader + 20 grader längre upp opereras inte (vilket jag inte vill heller).
Så vårat hopp står till Scolios SOS Clinic i London, men jag skulle behöva mer inf. tips och erfarenhet för att kunna hitta ett lämpligt beslut...
Hälsningar, Janne

2018-04-22 16:32:50
Janne

Hej ! Igen,

Nu förstod jag att det kanske inte är Titti utan Permalänk allmänt eller någon annan (då det låter väldigt opersonligt) som jag söker, inte kul nu att inte förstå hur en blogg fungerar...

Hej !
Jag skulle gärna höra mer och i bästa fall få prata/maila med dig, är inte van vid att skriva så här och vet inte om det når dig. Ser att du skrivit 2013 och nu är det 2018...
Anledningen är att jag har en dotter som har skolios och är bedrövad och gråter varje dag då beskedet är här i Sverige att det går inte att göra något då hon är 16-år och hennes skolios 36 grader opereras inte (vilket jag inte vill heller).
Så vårat hopp står till Scolios Clinic SOS i London, men jag skulle behöva mer inf. tips och erfarenhet för att kunna hitta ett lämpligt beslut...
Hälsningar, Janne

2018-04-22 16:38:31


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback