Amanda behöver hjälp med sitt projektarbete!

Detta mejlet landade i min mejl häromdan. Tänkte att jag postar det här så att ni alla kan hjälpa Amanda!

Hejsan!
 
Jag heter Amanda Hillås och är 18 år gammal och går sista året på Östra Reals gymnasium, natur-natur profil bild. Eftersom jag går i trean har jag projektarbete på 100 poäng och jag har valt att arbeta med skolios. Jag har själv skolios och hade korsett i drygt 1 år och 8 månader från nian till vårterminen i ettan, nu går jag under årliga kontroller för att se ifall jag behöver operation också. 
I mitt arbete vill jag intervjua folk - ungdomar och vuxna - som har skolios. Det kan vara så att man har skolios men inte behöver behandlas, att man har blivit behandlad, ska bli behandlad eller blir behandlad just nu för sin rygg. I intervjun kommer jag självklart att ställa frågor där jag vill veta hur de här personerna känner sig - alltså om de är arga, rädda, ledsna, glada eller annat för att de har skolios och så. Jag vill också (om man vill) ta foton på dessa personer och deras "känslor". Fotosektionen är självklart frivillig och man får vara anonym om man inte vill ge ut sitt namn och så, det får man välja helt själv. Som redovisning av detta hade jag tänkt sammanställa all fakta, alla intervjuer och foton i en bok, som en fotobok, för i första hand visa mina lärare och få betyg men också för att kanske i framtiden ge ut boken och visa andra som har skolios och inte vill visa att de har det att det inte är något "farligt" och att de inte är ensamma. 
 
Ni har antagligen listat ut varför jag kontaktar er men för att vara säker - det vore VÄLDIGT roligt ifall ni ville vara med i mitt projekt. Än så länge har jag en kompis som har gått med på att bli intervjuad och fotad. Jag har också gått runt i högstadieklasserna på min gamla skola och frågat om intresserade men utan något resultat. I somras hittade jag era bloggar och tänkte att ni kanske skulle vara intresserade? Så skulle ni kunna tänka er att vara med och hjälpa mig? Evig tacksamhet utlovas!
 
 
Tack på förhand!!
 
MVH // Amanda Hillås

 
Ps. Ursäkta för den förskräckliga bilden (och lite smått töntiga) hoppas den inte skrämmer iväg er! Ds

Kontakt: [email protected]

Obs! Är ni under 18 år måste ni ha målsmans godkännande!

 

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ sandra T

klart man ställer upp!

Svar: Super bra!
Skoliosbloggen

2012-09-26 18:18:29
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Amanda H

Hejhej!
Har fått mail från åtta intresserade som sett inlägget - det är så kul att så många vill vara med! Nu har jag hela ELVA personer som ställer upp på ett eller annat sätt. Tack så mycket alla som visat intresse! Kraaam!

Svar: Gud vad glad jag blir över att så många är villiga att hjälpa till! Hoppas ditt arbete blir super! Kram!
Skoliosbloggen

2012-10-01 18:22:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback