Rätten

Haha jag dör!

Är i rätten nu för att gå på rättegång med skolan. Dom har en säkerhetskontroll precis som på en flygplats. Var helt inställd på att det inte skulle pipa när jag gick igenom men det gjorde det minsann.

Säkerhetsvakten fick ta en sån grej över hela kroppen och när han kom till ryggen började det att pipa. Jag skrattade så att jag grät och fick förklara för killen att jag hade skruvar i ryggen och då ville han känna igenom ryggen bara och sen fick jag gå! Nu vet jag att jag måste skaffa intyg innan jag ska flyga till Indien!


KOMMENTARER

Kommentarer
Anna

Oj, konstigt! Jag har gått igenom totalt fyra flygkontroller sedan min operation, till och från USA + mellanlandningar, och det har inte pipit eller reagerat nån gång! Inte ens i USA där dom har extreeeemt hög säkerhet. De kanske har mindre avancerade kontroller vid en rättegång, som piper även för titan? Sådana på flygplatser ska inte göra det. Dock är det ju bara visa ärret om de mot förmodan inte skulle tro en :)

Svar: Ja jag tyckte också att det var riktigt konstigt eftersom ja har hört att titan inte ska pipa i kontrollerna! Blev väldigt förvånad!Jag är ganska säker på att det inte kommer att pipa när jag ska flyga men det kan kännas skönt att ha med sig ett intyg :) Skönt att allt gått bra när du flygit till USA iallafall! :)
Skoliosbloggen

2012-10-24 14:00:05
linda

hihihi men lilla vännen!! <3

men bra för då vet du ju det till nästa gång ;) <3

kramar <3

Svar: Hihi ja <3
Skoliosbloggen

2012-10-24 15:01:53
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ellen

Hahahah, vad va det för rättegång, alltså vad hade hänt?
Metalldetektorn började tjuta i somras för mej med, i Turkiet, fast det va inget, fan va rädd jag blev haha..ba, jag har inte gjort något ;_; xD

Svar: En misshandel ;) Haha ja det gjorde det för mig en gång när jag flög också, as konstigt ;) Man känner sig lite smått brottslig måste jag erkänna haha!
Skoliosbloggen

2012-10-24 16:49:19
URL: http://duumbass.blogg.se
Sara E

Haha vad konstigt! Har säkert gått igenom 30 stycken såna där kontroller i massa olika länder efter operationen och det har aldrig pipit! Fast det kan ju vara skönt med ett intyg så man har utifall att. :-)

Svar: Ja det är väldigt konstigt faktiskt. Tänkte att det kunde vart något annat som utlöste det först men när han tog den där grejen över ryggen och den började pipa då förstod jag att det var utav ryggen ändå ;) Väldigt konstigt!
Skoliosbloggen

2012-10-24 19:21:54
Sandra Saandriiie Åhfelt

VILL DU HA VITA OCH FINA TÄNDER?! MISSA INTE MIN TÄVLING MED BRILLIANTSMILE!! :)

- Ingen vill ha fula tänder, så var med och ta chansen att vinna härliga produkter ifrån Brilliantsmile, företaget med BRA produkter! Själv testat dom :)

Anmäl dig här: http://saandriiiee.blogg.se/2012/october/vinn-ett-kit-ifran-brilliantsmile.html#comment

2012-10-24 19:49:23
URL: http://saandriiiee.blogg.se/
Thiah

Men jösses, pep ditt titan? Jag har haft titan i över 15 år och rest varje år och det har aldrig pipit. Jag har även titan i mina piercingar och i min tandställning så det är en massa titan som inte piper i mig. konstigt.

Svar: Ja det var så konstigt! Jag har ingen aning om varför det pep faktiskt! Det kanske var en känsligare sådan på tingsrätten än vad det är på flygplatser? Lär märka detta när jag flyger till indien iallafall ;)
Skoliosbloggen

2012-11-08 19:28:34
Thiah

Jag har aldrig gått in i en svensk tingsrätt men jag har gått in i en finsk och det gick bra. Är du säker att dom satte in enbart titan? Fast kirurgiskt stål borde inte pipa det heller.

Svar: Haha ingen aning men känns inte som om dom skulle satt in något annorlunda i min rygg än i andras ;D
Skoliosbloggen

2012-11-08 20:14:18


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback