Massage

Eftersom jag går på omvårdnadsprogrammet så läser jag ju en del sjukvårdskurser osv. I tvåan hade vi massage en gång i veckan fast bara en lös där man rörde vid ryggen så att säga. Nu i trean är det djupmassage på schemat och detta ska göras varje fredag, igår var den första.

När jag först masserade min kompis tänkte jag att hur ska det här funka på min rygg? Det var mycket tryck runt ryggraden osv. Dessutom är jag suuuuuper kittlig.

När det var tur att byta sa jag till min lärare och kompis att dom fick vara lite försiktiga runt ryggraden bara, så det gick fint. Min kompis gjorde som vanligt men lät mig säga till när det gjorde ont så det var bra! Det som var mest jobbigt var nog att det kittlades så haha. Nä, men jag kände hur hennes fingrar och huden rullade över stagen och det gjorde ganska ont på vissa ställen där jag har ont sedan tidigare. Hon tyckte att det var lite läskigt att känna stagen på vissa ställen ;)

Får se hur det går nästa vecka! 

KOMMENTARER

Kommentarer
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

aw, men är himla bra med massage!:)

2012-10-07 00:58:03
URL: http://adaras.se
linda

åh vad härligt med massage! men bra att du sa till att dom kanske skulle ta det lite lugnt :D jag har faktiskt alltid gillat massage på ryggen .. men nu det senaste 1.5 året så har det inte gått.. eftersom det gör så ont såfort man nuddar ryggen typ :( <3

hur är det annars med dig vännen?

kramar <3

Svar: Hihi ja! <3 Inte så bra idag faktiskt :/ Hur är det själv? <3
Skoliosbloggen

2012-10-07 17:08:41
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
linda

sv: haha ja tyvärr, skulle jag nog säga ;) eftersom man vill ju egentligen vara ledig när resten av landet är det ;) hihihi :) men men!

kramar <3

2012-10-07 17:16:14
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Johanna Wikblom

Hej!
Jag fick min boston korsett i torsdags och jag har väldigt ont när jag har den på mig, efter ungefär 1 timme så vill jag bara ta av mig den. Det gör så ont i ryggraden tycker jag. När går det över/när vänjer man sig vid den?

Kram Johanna :love:

Svar: Svarar på din kommentar i ett inlägg imorn :D Kram <3
Skoliosbloggen

2012-10-08 16:21:54
linda

sv: oki :( <3 usch hoppas verkligen att det blir bättre för dig vännen!! <3 finns alltid vettu <3

det är inge vidare med mig heller, har sjukt ont som vanligt :( <3 men fick en tid till röntgen idag :) så den 3:e december blir det både röntgen och träffa kirurgen på akademiska! :D låt tiden gå foort!! <3

kramar <3

Svar: Åh vad tråkigt att höra :( Vad bra att du fått en röntgentid iallafall! <3
Skoliosbloggen

2012-10-08 18:13:25
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback