Frågor från Sanna som ska opereras

Hej, ja nu kommer mina små frågor.. 

*Är de något speciellt som är extra bra att ha med sig på sjukhuset?

*Vad är bra att ha för slags skor?(på sjukhuset) 
 
*Är de svårt med knyt skor?
 
*Var DU nervös innan operationen?, känner mig lite dum för att jag går runt och oroar mig 24/7 
 
*Hade du svårt att berätta för dina klasskamrater om att du skulle operera dig? ge gärna några tips för vet liksom inte hur jag ska berätta de
 
 
 
Ja de va väll de som satt på huvudet just nu men, ja om de är något mer som är bra att veta om operationen så skriv de gärna !
kram

Svar:

*Hm jag kommer inte på något extra bra så, men det är väldigt skönt att ha ett par mjukisbyxor tycker jag, men nästan allt finns att låna! Kika i denna kategorin på min lista http://julhaz.blogg.se/category/ska-du-opereras-kika-har.html så får du nog med dig allt du behöver! :)

*Det kan vara bra att ha ett par tofflor eller liknande att ha på fötterna när du ska ut och gå i korridoren, annars funkar det med strumpor också :)

*Det kan vara svårt med knytskor direkt efter operationen så jag råder dig att ta några andra skor ;) Jag hade på mig ett par nya converse som en sköterska fick kämpa med att få på mina fötter när jag skulle ut en sväng. Så ja, skor att bara stoppa fötterna i är bäst! Efter ett tag när du vart hemma så kommer du att lära dig att nå fötterna och knyta skorna igen!-

*Jag var lite nervös hela tiden men det var nog först när jag var på sjukhuset som man kände att det faktiskt var på riktigt, att det skulle hända! Du ska absolut inte känna dig dum, självklart är man nervös när man ska göra en sån stor operation! <3

*Jag har varit öppen med min skolios från början och alla visste att jag skulle till läkarn osv så för mig var det inte alls svårt att berätta! :) Det kan vara lite knivigt, du kan ju berätta för dina närmsta vänner först och sen berätta när ni sitter i mindre grupper så att du inte behöver ställa dig inför hela klassen och prata om din operation om du inte känner för det. Allra bäst är nog Facebook haha. Då ser alla utan att man behöver berätta för varenda människa. Men som sagt, berätta det för de du känner dig bekväm med så sprids det av sig självt! :)*

*Kommer inte på något just nu som jag kan skriva, men om du kommer på någon mer fråga är det bara att smsa eller mejla eller liknande. Säg till om du inte har mitt nummer om du vill ha det :) Lycka till Sanna det kommer gå superbra! Hoppas vi ses någon gång igen!







KOMMENTARER

Kommentarer
Sanna

Tack för allt Julia, ha de bra så hörs väll !
:-)

kram <3

Svar: Ingen fara! Kram på dig <3
Skoliosbloggen

2012-10-01 18:56:25
URL: http://skoliosbrud.blogg.se
julia

Hej!
Jag gick igenom min skolios operation för exakt två veckor sen idag. Och imorgon ska jag ta bort agrafferna. Jag är väldigt nervös att det ska göra ont att ta bort dom, och nu är jag lite sent ute med att fråga detta, men tyckte du Julia att det gjorde ont att ta bort dom? Vet att jag inte kommer se nått svar innan jag ska dit imorgon, men ville ändå höra från någon annan hur den upplevde det.
Eran blogg är grym!

2012-10-01 23:49:26
URL: http://juliayes.blogg.se
Alicia

hoppas du mår bra, hur går det med skavandet runt ryggen/skulderbladen? du kämpar på bra julia!<3

aa juste jag följer dig på instagram, följ gärna mig tillbaks:)<3
kram

2012-10-02 00:25:07
URL: http://namnetblevalicia.blogg.se
Alicia

sv; aha :( ja vi får hoppas på att all smärta går bort! :D det är bra med mig, lite stel som vanligt men äh vad gör det hehe :)
tack, kraam <3

Svar: Ja :/ Åh vad segt, hoppas det blir bättre! <3
Skoliosbloggen

2012-10-02 20:26:39
URL: http://namnetblevalicia.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback