Samtal med skolsköterskan

Pratade med skolsköterskan igår angående min indieresa med operationssår. Jag känner att jag måste börja planera inför resan, shoppa bikinis och diverse grejer tex mediciner och tejp osv. Därför gick jag till henne och frågade hur det var angående att bada och sola. Hon såg då lite tveksamt på mig och frågade om jag inte kunde skjuta fram operationen. Det sa jag att nej det gör jag inte, det händer bara inte! Jag orkar inte med smärtan som det är nu och kan inte vänta till slutet av Januari.
 
Hon sa liksom hela tiden att det vore bäst om jag avbokade något utav dem. Antingen operationen eller resan. Men som sagt, det tänker jag bara inte göra! Däremot visste hon inte riktigt hur jag skulle göra med badandet osv men sa att hon nog avrådde mig från att bada. Om såret var helt läkt gick det bra att bada men annars trodde hon inte det. 
 
Hon sa att det bästa vore att jag ringde för att få en telefontid med min läkare, men det känns bara onödigt. För det första är det svårt att få en tid och för det andra är det onödigt eftersom jag fasktiskt kan vänta med mina frågor tills efter operationen när jag träffar Rune nästa gång. Hoppas på att få träffa Rune på min inskrivning så att jag hinner prata med honom innan operationen. Sist fick jag träffa en annan läkare på inskrivningen som inte själv opererade skolioser tror jag så hon visste ju inte riktigt allt som skulle göras eller hur allt funkade, men det gick bra ändå!
 
Går förövrigt fortfarande och väntar på min kallelse som koordinatorn sa att hon skickade i fredags. Vill veta lite mer med tider osv. Ikväll ska jag ringa pappa också och fråga om han vill komma till mig och vara med mig på sjukhuset en stund när jag vaknat efter operationen. Resten av tiden klarar jag nog själv :) (Försöker tvinga med min syster att sova med mig från kvällen innan och följa med ner till op salen och ta bilder haha). Får se hur jag lyckas med det! ;) Anledningen till att jag ens vill ha med någon till sjukhuset är för att jag vill ha någon där som tar kort åt mig haha. Vill ha så mycket bilder som möjligt från min operation! 
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
ellen

Tänker inte din mamma va med dej nu heller? ._.

Svar: Nej jag och mamma pratar inte längre :/ Tror inte hon hade vart med mig ändå!
Skoliosbloggen

2012-11-13 18:22:26
URL: http://duumbass.blogg.se
Emelie

Blir det skoliosträff 25:e ?

Svar: Den 24! :)
Skoliosbloggen

2012-11-13 20:24:55
♫♪ sandra T

tycker det är starkt av dig att inte låta något stå i vägen för dig :)

Svar: Åh tack fina Sandra <3
Skoliosbloggen

2012-11-13 22:15:45
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
ellen

sv: åh :( men..bor du inte hos henne?

Svar: Jo tyvärr måste jag bo här eftersom jag går i skola här, men vi pratar inte med varandra. Vi bor bara under samma tak :/
Skoliosbloggen

2012-11-13 23:49:13
URL: http://duumbass.blogg.se
linda

hej vännen! :) <3

förstår att du varken vill ställa in resan och särskilt inte operationen! <3 Och jag hoppas verkligen för din skull att allt löser sig, för du förtjänar verkligen att må bra Julia! <3 :)

Jag hoppas verkligen att du kommer att ha någon med dig under den här operationen! <3 För du ska inte behöva vara ensam <3

Hur är det annars med dig?

massor med styrkekramar <3

Svar: Tack fina <3
Skoliosbloggen

2012-11-14 06:36:46
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
ellen

sv: måste ju kännas jätteskumt :o

Svar: Ja verkligen haha!
Skoliosbloggen

2012-11-21 21:36:30
URL: http://duumbass.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback