Vart på vårdcentralen igen

Denna gången hade jag dock ett besök bokat för att jag skulle se om jag kunde få ta bort mina leverfläckar. Läkaren kände igen mig när han kom in på rummet och började genast att prata om hur det gick med tabletterna osv så då fick jag möjlighet att berätta om hur jag mådde inatt och delvis även idag. Han sa att detta nog berodde på tabletterna och att det var lurigt det där.
.
För att jag ska kunna sova på natten skrev han ut nya tabletter så att jag får chansen att trappa ner på tabletterna och inte bara sluta rakt av. När han kollade på min leverfläck på ryggen klämde han lite på den och sedan ville han kolla på ärret istället. Han är väldigt fascinerad över det och det yttryckte han också genom att be mig dra upp tröjan så att han kunde få kolla på hela osv. Jag tror inte att det är något han får se så ofta i lilla torslanda. Efter det förklarade han väldigt noga att man får ärr av att skära bort leverfläckar, större än vad man tror. Jag fick tala om att ett ärr ärr mitt minsta problem, det har jag redan ett stort så ett litet ska inte göra någon skillnad ;)
.
Jag ska nu ta en tablett varje kväll istället så att jag kan sova, och sedan börja ta varannan kväll osv så att kroppen vänjer sig av vid dom. Jag har fortfarande ont i ryggen också så det känns bra att kunna ta en tablett på kvällen om det behövs. Just nu har jag ont vid ryggraden mot höger skulderblad och det strålar utåt.
.
Dock är det inte alls så ofta jag har jätte ont i ryggen längre. Imorn har det gått 6 veckor och då ska alla mjukdelar vara läkta. Det enda som fattas nu är att jag slipper äta mediciner!
5 veckor och 6 dagar post op

Trackback