Looking good

Så här ser mina val ut inför praktiken.  Som ni ser är jag den enda sökande på avdelning 16 och på alla andra är det minst tre sökande. Det måste ju innebära att jag har större chans att få avdelning 16 eller hur?
Jag hoppas hoppas hoppas.
.
När jag pratade med min lärare förklarade jag att jag gärna ville ha den platsen. Hon frågade då vad som var så speciellt med den och jag sa att det var där jag låg inne efter operationen och med korsetten och allt sånt. Hon sa då till mig att det är väl roligare att välja någon annan avdelning för där har jag ju redan vart och vet deras rutiner.
Där har hon faktiskt helt fel.
Jag låg inne som patient. Jag var hög på morfin och hade ont. Jag vet inte hur det går till där förutom dom små grejerna jag kommer ihåg så som rond osv. På avdelningen finns det massa patienter och jag var en av två med skolios. Det finns så mycket mer att utforska förutom dem med skolios. Det är all möjlig ortopedi och ryggoperationer. Det kommer också in akuta ortopediska skador tex om någon brutit ett ben eller liknande.
Men, självklart skulle jag tycka att det var kul att upptäcka något annat också. Att få se hur det är på de andra avdelningarna.
Jag vet inte hur jag ska förklara, Jag vill ha avd 16 eftersom jag vet att personalen är grym och att jag kommer att få hjälpa människor som gått igenom samma sak som jag med sin skolios, både korsett och operation. Dock tycker jag kanske inte att det är riktigt lika kul med alla de andra sjukdomarna på avdelningen, det är trots allt övervägande gamla på avdelningen. Jag har absolut inget emot det men jag har redan arbetat så mycket med gamla.
Det som skulle vara kul på de andra avdelningarna är att jag skulle få upp ögonen för något nytt som jag kanske aldrig funderat över innan. Jag är också intresserad av akutsjukvård så det skulle vara kul att se och även onkologi. Jag tycker att alla mina val låter intressanta men samtidigt hoppas jag ju lite extra på avdelning 16 haha. Dessutom vet dom på 16 vad jag gått igenom och vet att jag inte får göra allt tungt arbete som jag annars räknas göra på andra avdelningar. Egentligen ville dom att jag skulle vänta 9 månader med praktik men det funkar ju inte riktigt så. Jag får helt enkelt avstå från lyft mm.
Som en översättning till bilden ovan har jag alltså sökt:
  • Avd 16, ortopedi (skelett, rygg osv)
  • Avd 3, onkoligi (cancer)
  • Avd 10/23, Neurokirurgi (hjärna,ryggmärg och skallskador)
  • Avd 33, kirurgavdelning (Bröstcancer och malignt melanom)
  • Avd 91, Medicinsk akutvårdsavdelning (bröstsmärtor, hjärtproblem osv)

KOMMENTARER

Kommentarer
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Hoppas du får det val du önskar mest! :) <3

2012-05-17 12:35:12
URL: http://adaras.se
Ville Niskanen

Håller tummarna :)

2012-05-17 12:35:32
URL: http://www.finest.se/villeniskanen
janna (:

Jag hoppas verkligen du får ditt etta val! :love:

2012-05-17 18:33:20
URL: http://absolutjanna.blogg.se/
elaine löfdahl! :)

Vet du hur många kotor som måste vara fria (alltså inte stelopererade) för att man ska få gå vård & omsorg eller jobba som läkare? för jag skulle vilja bli ortopedläkare, röntgenläkare eller nåt sånt och jobba med foto på sidan om :) kram!

2012-05-17 20:23:17
URL: http://elainelofdahl.blogg.se/
Emilia,Melina

Ställ frågor i vår frågestund!<3 http://snelpanii.blogg.se/2012/may/fragestund-pa-g33.html#comment

2012-05-17 22:33:55
URL: http://snelpanii.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback