Hos pappsen

Denna helgen var jag hos min pappa och skulle fira min födelsedag lite tidigt:) Vi diskuterade faktiskt min operation på riktigt denna gången. Han läste mina papper och skrev ner viktig information och nummer till sjukhuset osv. Han och hans tjej sa även att de inte skulle lämna mig ensam på sjukhuset.
Till skillnad från mamma som bor en halvtimme bort ska de försöka vara med mig så mycket som möjligt på sjukhuset osv, och de bor ändå två timmar bort:) Grymt!
.
Nu gäller det bara att övertala sjukhuset om att jag ska få ett eget rum så att jag får ha en förälder med mig. Det känns så sjukt segt att allt ändras bara för att man fyllt 18 precis. Hade det vart en vecka tidigare hade jag inte behövt betala massa satans pengar, jag hade fått ett eget rum och jag hade fått ta med mig en anhörig.
Nu när jag istället har fyllt 18 kommer jag troligtvis få dela rum med en eller flera, ha begränsade besökstider och inte få ha någon med mig förutom mellan kl 14-19 varje dag (Hoppas att det inte gäller familjen). Inte så kul om jag ska vara ärlig. Dock gäller ju dessa besökstider enbart om man delar rum med andra vad jag hört iallafall.
.
Jag är livrädd för att sova där själv och rullas ner till operation på morgonen helt själv utan att jag har någon av mina föräldrar med mig:( vet inte vad jag ska göra!
.
Menmen, detta var som sagt sista helgen hos pappa på väldigt länge eftersom det är en två timmars bussresa till honom och jag får inte åka buss på tre månader om man ska följa läkarens ordinationer.

KOMMENTARER

Kommentarer
Bea

Sålänge som där inte lägs in många akut får alla med denna operation ett eget rum. Så om du ej får ett behöver andra det mer än du! Besökstiderna är samma vilken ålder du än har och vilket rummet får(enkelt/dubbelt) Din familj får komma hur tidigt de vill, besökstider gäller släkt och vänner. Så snälla innan du beklagar, läs på lite mer !!

2012-03-18 21:39:59
ellen

Men gu va surt att du inte får ha en förälder med dej o att de är begränsade besökstider :( hoppas allt går bra sen iaf så du inte behöver vara kvar så länge!

2012-03-18 21:48:36
URL: http://duumbass.blogg.se/
♫♪ Sandra T

oj visste inte att alla förbaskade sjukhusvistelser kommer kosta nu när man fyllt 18. Jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer lösa sig för dig, fint iallafall att din far och hans tjej vill vara med :)

i annat fall vet du att jag (och resten av tjejerna) kommer finnas med dig varenda sekund! <3

2012-03-18 22:15:07
URL: http://sandramusic.blogg.se/
mickan

Stå på dig!!! Jag är 34 år, men i en sådan här situation känner man sig liten och utelämnad, och då spelar ålder ingen roll! Det betyder det mycket att ha någon med sig. Förhoppningsvis får dina föräldrar vara med dig under all vakentid!

2012-03-19 08:15:00
URL: http://www.snettochskruvat/blogspot.com
Kristin

Allt kommer att gå jättebra! Du är stark Julia!<3

2012-03-19 14:00:01
URL: http://kristinh.bloggplatsen.se
Johanna ♡

hoppas att allt löser sig!

2012-03-19 17:21:13
URL: http://johannasskolios.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback