Till Jennifer

j-fer om Feedjit:
hej, jag är en fjortobårig tjej som har haft bostonkorsett i lite mer än ett halvår,jag tycker det är förjävligt å vill så sjukt gärna slippa det, mest eftersom att ingen fattar hur det är. jag skrattar åt nästan allt men jag vill ändå bara gräva ner mig när nån säger typ stålkvinnan eller terminator till mig, det är mest mina killkompisar som håller på så och jag vill inte verka som värsta surkärringen som bli assur för att dom skämtar lite. men folk tror att jag kan göra allt utom att böja mig men så är det inte alls, å dom fattar bara inte! ingen kan fatta att det gör ont och att jag bara vill vara normal. dom tror inte att det är nån big deal men jag är fjorton! jag vill ha roligt som alla andra men istället är jag bokstavligt talat inlåst! är det bara jag som upplever det som att verkligen ingen fattar hur det är eller?
Svar:
Hej!
Vi vet hur det är! Folk som inte haft eller har en korsett kommer aldrig att förstå hur det känns. Jag vet själv hur sur man kan bli när någon jämför korsetten med en tandställning. Det är inte samma sak på långa vägar!
Folk kommer alltid att skämta om det, för de förstår inte själva hur jobbigt det är, precis som du säger. Jag lät mina kompisar testa min korsett ( De som kunde) och efter det fick jag lite mer förstående. Men jag förstår om du kanske inte vill dra på din korsett på dina killkompisar:) Jag tycker att du kan säga till dom kanske en gång eller två, utan att låta gnällig. Förklara bara hur du känner så kommer de att hålla tyst sen (om de respekterar dig som en vän).
Men som sagt, det är inte lätt. Man kommer aldrig att få alla att fatta hur det är, inte på långa vägar. Men jag tycker att du kämpar på bra, fortsätt så!
Kram!

KOMMENTARER

Kommentarer
sabina

jag har en kompis som blir jättearg på mig om jag inte kan göra något för korsetten. Vi är inte llika bra vänner längre men vi går i samma klass. Vi hade orgentering på gympan och jag hade korsetten på. Så fick jag riktigt ont i ryggen och sa att jag inte kunde spring och då. Då blev hon skit sur! Så sjukt jobbigt när folk inte förstår att det är jobbigt. Jag har bara en ända vän och mi familj som förstår mig tror jag. Eftersom min kompis har sne rygg men har ingen korsett är hon rädd för att få den så vi brukar prata om det.Om folk bara kunde förstå!

2012-01-18 11:56:56
URL: http://sabinaaa.devote.se
Jennica - mamma till Melwin

sv: Nej han har inte gjort något åt det.. Nu är han för gammal för att operera, han är 30 år..

De funderade på operation när han var liten men läkarna var dumma nog och frågade en liten kille på bara några år om han ville opereras, de frågade inte föräldrarna... Och det är väl klart att han säger nej, är man liten är man ju rädd för sådant :/ Miss av läkarna!



Ja, barn är underbara!



Kram på dig!

2012-01-18 15:33:36
URL: http://jennica.spotlife.se
sabina

SV: jag vet! Som tur är har jag bättre vänner än så nu :)

2012-01-18 16:39:35
URL: http://sabinaaa.devote.se
johanna

Jag har oxå varit med om att korsetten jämförs med tandställning. Man blir skitsur. eller som vissa utav mina kompisar som har provat korsetten tycker att den är skön!!

2012-01-18 19:57:18
Elvis

Har två kompisar med tandställning.De går alltid runt och klagar över den och säger att det är jobbigt.Och jag försöker förstå hur det känns och lyssnar så att de ska må bättre.Men när jag någon gång får en sprängande smärta i ryggen som gör att jag vill vara bitchig mot allt och alla så bryr sig ingen,inte ens dem!Om jag säger att jag har ont så får jag snarare ett: "Jaha?Och?Vad tycker du att jag ska göra åt det?" Blir så himla besviken på dem varje gång...De vet inte hur det är,men de kan ju åtminstone lyss a på mig eller låta mig klaga. :(

Svar: Usch förstår att det är jobbigt :/ Det minsta man kan begära är ju att få gnälla tillbaks! Kram på dig <3
Skoliosbloggen

2013-03-31 23:56:07


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback