Berätta vem du är!

Yes, idag hade jag tänkt slänga upp en veckans läsare, men så blev det inte eftersom de få som mejlat inte skickat alla delar än, väntar på era mejl så kör på;)

Sålänge tänkte jag att ni ALLA läsare ska få svara på några frågor i en kommentar. Detta gäller er alltså även de som inte har skolios eller liknande:) Skulle vara roligt att veta vilka ni är som läser bloggen!:)

Hur gammal är du?
Vart bor du?
Har du skolios?
Hur länge har du läst bloggen?
Hur hittade du hit till vår blogg?

Skulle bli jättetacksam om alla som läser detta inlägg svarade! Det spelar ingen roll om ni bara är inne och kikar, ni får gärna lämna en kommentar ändå!:)
Detta gör jag både för att jag vill lära känna er lite bättre och för att ni kanske kan kika bland kommentarerna själva och kanske t.om hitta någon som bor i närheten eller liknande:)

Kram


KOMMENTARER

Kommentarer
sanna

jag är 13 år och bor en bit utanför södertälje och jag har skolios. jag har läst bloggen några månader (den har värkligen stöttat mig) jag hittat till bloggen genom att jag sökte lite om skolios på google och då så hittat jag bara bloggen =)<3



har en fråga till Julia : är du nervös inför att du ska operera??

undrar för jag kanske ska göra det (har 44 grader) hur många grader har du ?? tacksam för svar :)<3

2012-02-29 21:43:43
Mathilda

Jag är 17 år, Bor i Eslöv i Skåne. Nej jag har inte skolios.

Jag har läst sen jag hitta artikeln i Frida tidningen och på det sättet hittade jag hit ! :)

2012-02-29 22:00:27
Sara

Jag är 16 år och bor i Örebro. Jag har skolios och har även blivit opererad för det.:) jag har läst bloggen i ca8 månader och jag hittade den när jag sökte på skolios på google. Ha det bra!<3

2012-02-29 22:04:30
URL: http://atthaskolios.blogg.se/
janna (:

Hur gammal är du?

Vart bor du?

Har du skolios?

Hur länge har du läst bloggen?

Hur hittade du hit till vår blogg?



Jag är 16 år gammal och bor i Stenungsund! :D Jag har skolios och väntar på skoliosoperation i Göteborg. Jag har läst bloggen..ehm..sen ni började? :3 ihih

hittade via..ehm..vänta lite..jo eller..via Julia! för jag har snackat med henne sen vi fick våra korsetter, och då berättade hon om bloggen :)

2012-02-29 22:54:48
URL: http://absolutjanna.blogg.se/
j-fer

yo! jag är 14 år å bor långt ute på landet blenad en massa bondgårdar. jag har skolios och har bostonkorsett som jag har haft i ca 9 månader nu. ajg har läst er blogg sen ungefär 3 månader innan jag fick veta att jag skulle få korsett å jag hittade den i frida tidningen. gissa om jag blev glad över att dom skrev om skolios och tjejer med korsett för jag var ganska säker redan på att jag skulle få korsett :D

2012-02-29 23:07:25
URL: http://jennifermikkonen.blogg.se/
Lina

Hur gör man när man ska bada om man har korsett?

( dock har inte jag det.. men kommer säkert att få :'( för jag har kring 30 grader .)

2012-02-29 23:14:52
URL: http://linasliiiv.blogg.se/
Lisa

Hallå! Jag heter Lisa och jag är 17 år. Jag bor utanför Oskarshamn i Småland. :) Jag har skolios, men inte stor nog för operation. Har aldrig blivit behandlad med t.ex. korsett fastän jag har en ganska stor krök på över 30 grader, som jag tyvärr känner av och får mycket ont i ryggen. Hittade bloggen genom google tror jag :) Ha det fint!

2012-02-29 23:22:41
Lina

Jag är född 99, bor ungefär 4 mil utanför falun i en liten by. Jag har 30 graders skolios, jag hittade bloggen idag, för jag sökte på någonting med skolios på google! :)

2012-02-29 23:23:27
URL: http://linasliiiv.blogg.se/
ellen



Hur gammal är du? 19, snart 20

Vart bor du? Växjö

Har du skolios? Ja

Hur länge har du läst bloggen? Runt ett halvår tror jag :)

Hur hittade du hit till vår blogg? Sökte runt på google har jag för mej :)

2012-02-29 23:27:36
URL: http://duumbass.blogg.se/
H A N N A

Hur gammal är du? Jag är 12, fyller 13 till sommaren.

Vart bor du?Och jag bor i jämtland.

Har du skolios? Skolios har jag, sist dom mätte kröken var den 29, tror dock det är mer nu. En månad kanske? Jag såg i en kommentar på keelas blogg och det stog skolios så då vart jag intresserad! :)

2012-03-01 06:49:55
URL: http://hannazwonderland.blogg.se/
Mikaela

Hur gammal är du?

Vart bor du?

Har du skolios?

Hur länge har du läst bloggen?

Hur hittade du hit till vår blogg?



Jag är 16 år och bor i Landsbro. Ja, jag har skolios. Men den 26 April 2011 gjorde jag en operation mot den, min skolios tryckte sig mot min bröstkorg + mina lungor. Jag hade 53-55 i cobb. Men nu är det nästan ett år sen, och har fortfarande ont. Jag har en liten kurva kvar, eftersom de inte vill göra mer som riskera något. Vet inte hur länge jag har läst, kollat då och då. Google, när jag letade efter fakta om skolios till mitt föredrag!

2012-03-01 09:12:28
Kristin

Jag är 16 år gammal och bor några mil utanför Göteborg. Har nyligen opererats för min 55gradiga skolios. Jag hittade först hit genom Frida-tidningen, men det tog ett tag innan jag började läsa bloggen;) Men nu har jag läst den i ca 6 mån:)

2012-03-01 09:56:06
URL: http://kristinh.bloggplatsen.se
linda

hej :) jag heter Linda och jag är 16 år gammal, fyller 17 i december ;) jag bor i Malung, bara några få mil från Sälen :) japp , jag har skolios :) oj, jag vet inte riktigt hur länge jag har läst eran blogg, några månader iallafall ;)

jag hittade bloggen när jag sökte på skolios på google, tror jag :)



kram! :)

2012-03-01 14:04:18
URL: http://www.froggi.bloggplatsen.se
Maja

Hur gammal är du? 16

Vart bor du? Ljungby

Har du skolios? Ja, väntar på operationstid!

Hur länge har du läst bloggen? från ett halv år till ett år tillbaka ungefär:)

Hur hittade du hit till vår blogg? tittade runt på google och sökte på Skolios blogg, känns bra att veta att man inte är ensam och att man faktiskt kan läsa hur andra har det oså, hjälpt mig på sätt o vis C:

2012-03-01 16:02:33
Nadja

Hur gammal är du?

Vart bor du?

Har du skolios?

Hur länge har du läst bloggen?

Hur hittade du hit till vår blogg



Jag är en 11 årig tjej, som bor i Finland! Jag har 32 graders skolios, och ska ha korsettt behandling!

Jag har läst er blogg i ca. 3 veckor! Jag sökte på Google bilder, och så klickade jag in i er blogg i misstag!



2012-03-01 19:04:00
URL: http://thebaseballs.blogg.se/
Jessica

Hur gammal är du? Jag är 14 år.

Vart bor du? I en liten ort som heter Blentarp, är en riktig håla.. Skilda föräldrar, mamma bor i Blentarp (där jag bor till största delen) pappa bor i Göteborg :)

Har du skolios? Ja, typ mellan 35 och 38 grader. Har precis börjat med att succesivt bli av med min korsett efter att ha haft korsett i ca 1,5 år.

Hur länge har du läst bloggen? Ett år ungefär

Hur hittade du hit till vår blogg? Antingen var det någon som länkade hit eller så var det gamla goda Google ;)

2012-03-01 19:33:08
URL: http://jessiccapersika.blogg.se/
Elin

Jag är 15 år och bor i södra Finland i en liten "by" :D Jag har ungefär 4 grader skolios, men jag har haft 8 och har röntkats. Jag har läst bloggen sen reportaget i FRIDA, och så hittade jag också hit! :)

Kram!<3

2012-03-01 20:47:57
URL: http://livetsomlillaelin.blogg.se/
sara

Jag är 14 år, ja jag har skolios och bor i Göteborg/mölndal. Jag följer inte bloggen men läser den lite då och då! Antingen så tror jag att ni kommenterade min blogg en gång så hittade jag den, eller så sökte jag på skolios på google eller något, minns inte riktigt vilket det var!

2012-03-01 21:08:32
URL: http://saols.blogg.se/
Alice

Jag är 16år och jag bor i skellefte :) Ja, jag har skolios. Typ 16-21 grader tror jag. Jag har läst bloggen i ungefär ett år :) Jag hittade hit när jag googlade "skolios blogg".

2012-03-02 17:05:06
Moa

Jag är 14 år och bor på Åland. Jag har skolios och så har jag en nattkorsett. Jag har läst bloggen sedan reportaget i FRIDA, och tycker den är riktigt bra och intressant. När man läser här känner man sig inte så ensam längre med att ha skolios.. :)

2012-03-03 22:58:43
Agnes

Jag är 16 och bor i Stockholm. Jag har lite skolios men jag vet inte exakt hur många grader. Har bara varit hos skolsystern och skolläkaren. Jag har läst bloggen sen ni var med i Frida och hittade bloggen där ;)

2012-03-03 23:16:05
URL: http://happydayz.blogg.se/
anna

Jag är 15 år och bor i Sundsvall. Jag har inte skolios men jag finner er blogg intressant och inspirerande för andra som har skolio. Jag hittade hit då ni var med i Frida tidningen :)

2012-03-04 00:57:31
URL: http://annawestiin.blogg.se/
sabina

Jag är 13 och bor i en liten stad utanför Västerås. Jag har skolios. Jag hittade hit tack vare Frida tidningen och jag hade inte klarat mig med korsetten om jag inte hade hittat er! <3

2012-03-04 11:27:48
URL: http://sabinaaa.devote.se
johanna :)

Jag är 13 år och bor i jönköping. jag har skolios och korsett. började läsa eran blogg då jag hade fått reda på att jag skulle få korsett (ca 1 år sen). tror jag sökte på skolios på google och hittade eran blogg. :) <3

2012-03-04 13:21:15
Anonym

Jag är 13 år och bor i jönköping. jag har skolios och korsett. började läsa eran blogg då jag hade fått reda på att jag skulle få korsett (ca 1 år sen). tror jag sökte på skolios på google och hittade eran blogg. :) <3

2012-03-04 13:22:34
Emmy

jag är 14 och bor utanför västerås. Ja, jag har skolios. Jag har läst den i över ett år nu. Hittade eran blogg genom en länkning från en annan blog :)

Kram <3

2012-03-04 14:41:50
URL: http://enkanppnaal.blogspot.com
Johanna ♡

Jag är 15 år

Jag bor i en liten by utanför Strängnäs

Ja, jag har skolios

Åh, vet inte hur länge jag läst er blogg :S Men mer än ett år i alla fall

Jag hittade bloggen när jag sökte på google tror jag.

:)

2012-03-04 16:48:21
URL: http://johannasskolios.blogg.se/
mickan

Jag är gammal, motför er flesta andra Skoliosare, fyllda 34 år och har man och två barn på 6 och 8 år, men känner mig ändå rätt ung :-)

Bor i Piteå, Norrland alltså!

Jag har haft skolios sedan ungdomen men opererades nu som vuxen (feb 2012) eftersom min skolios fortsatte att kröka sig i vuxen ålder och för att jag fått problem med värk.

Jag hittade bloggen när jag googlade på Skolios, och tycker att ni har en jättefin blogg som jag kommer att fortsätta att följa!

Jag vill ge en hälsning till er alla unga tjejer som ska operera er! Ni gör en jättestor investering inför framtiden. Risken är annars att det blir värre med åren, som det blev för mig! Supertacksam att jag ändå gick att operera, och att jag blev så rak!

Bloggar om min Skoliosresa, titta gärna in!

/Mikaela

2012-03-05 10:33:42
URL: http://www.snettochskruvat/blogspot.com
Julia

Jag heter Julia, är 17 år och kommer från Varnhem som ligger utanför Skövde.

Har du skolios?: Japp, hade 50 grader och opererades i november 2010 på Sahlgrenska.

Jag har läst bloggen sedan några veckor innan min årsdag från operationen, när jag själv skulle starta min blogg och ville kolla om det fans andra som bloggade om detta. Jag hittade bloggen när jag googlade "skoliosblogg"

2012-03-06 14:23:55
URL: http://skoliosflickan.blogg.se/
Alicia

Jag är snart 15 år, bor i Stockholm och har skolios och därför nattkorsett. Det har jag haft sen slutet av sommaren 2011. Det här är första gången jag skriver ut att jag har skolios, för tycker det är jobbigt att prata om. Gör inte ni det?

Jag följer inte eran blogg så bra, men kollar in lite så och då och det har jag gjort i kanske 3-4 månader nu. Hittade den på google.

Hoppas det går bra med din operation Julia! Jag undrar också hur det blir efter man har opererat, kan man fortsätta träna och så. Tror inte jag kommer behöva operera men undrar ändå... för man vet ju aldrig hur det blir i framtiden.

2012-03-07 20:20:02
josefin

Hur gammal är du? 15

Vart bor du? ale, utanför göteborg . och malmö, har skilda föräldrar.

Har du skolios? ja

Hur länge har du läst bloggen? några månader

Hur hittade du hit till vår blogg? sökte på något om skolios på google :)

2012-03-08 19:43:23
URL: http://nattstad.se/josefinsvensson
Amanda, 15år och mamma

Hallåja!

Du eller NI vet säkert vem jag är :)

Jag ska fylla 16år i April. Jag bor i skåne, Helsingborg i ett område som heter tågaborg och ja, jag har skolios, Vet inte hur länge jag har läst er blogg faktiskt, hitta den när jag sökte på skolios :P

2012-03-15 20:16:27
URL: http://rosaaelefant.blogg.se/
Mohamad

Hej!

Jag är en 19-årig kille och bor i Göteborg. :)ja, jag har skolios, har haft det i typ 7-år, men opererades första gången i 2007, sen fick jag göra om det i 2011. jag hade det svårt, typ 73 grader. Det är första gången jag läser er blogg men såklart kommer jag läsa den varje dag <3 jag hittade den medan jag söker på googles bilder "vem är du" :) hehe.. ha det bra.. <3

2012-04-28 09:51:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback