På ronden

Vad som sades på ronden idag:
 
Fick träffa Helena Brisby som var den läkare som var med Rune och opererade den dagen när jag var med på operation på min praktik. Hon kände igen mig så det var lite kul! Hon kollade bara lite snabbt hur jag mådde och sa att hon skulle skriva ut några oxynorm eftersom jag inte hade fått några sånna utskrivna och fortfarande åt så många per dag. Igår åt jag 8-9 st oxynorm så att komma hem utan några alls hade ju varit hemskt. 
 
Jag bad henne också förklara lite vad som stog i min operationsberättelse som jag fick av sköterskan efter att ha bett om det. Känner mig väldigt jobbig men jag gillar att ha koll på läget. Hon förklarade att de hade skurit bort kanterna på det gamla ärret och sedan försökt göra ett rakt ärr denna gång eftersom det var lite snett sist. Hon sa också att de inte hade haft just de instrumenten som behövdes för att ta ut just den sortens stag som jag hade, och att Rune därför hade fått knipsa av stagen för att få loss allting. Därför hade operationen tagit längre tid än vad den skulle. 
 
Ang återbesök så sa den andra läkaren jag träffade igår, Kajsa, att jag skulle få komma på ett snabbt återbesök inom 7-10 dagar för att kolla att allt såg bra ut, och då skulle jag även slippa att gå till vårdcentralen och lägga om och titta till såret. Helena hade dock inte hört något om detta och sa att enligt pappren så var det återbesök om 3 månader som gällde. Eftersom det är helg var det svårt att kolla upp men de skulle kolla upp det tills på måndag. Sen förstod jag aldrig om jag skulle ringa dit på måndag eller om de skulle ringa mig, för jag fick lite olika besked. Får se om de ringer mig på måndag annars får jag ringa dom på tisdag skulle jag tro! 
 
Till sist så går mitt blodvärde sakta men säkert ner som jag nämnde tidigare. Mot detta ska jag få äta järntabletter i en månad och hoppas på att det går upp genom det. Nu sitter jag hemma och myser med mannen i mitt liv (Simon)
 
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Hoppas att du får komma dit så fort som möjligt! <3

kramar <3

2012-12-08 21:15:09
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback