2012 - Året att minnas

2012 är året som förändrade mitt liv. Det är året då jag fått tillbaka den kropp jag en gång hade och mitt välmående som inte infunnigt sig på riktigt länge. Jag vet att det är många av er som också haft ett händelserikt år. Ja, det är mycket som hänt under det senaste året. 
.
Vi tar det från början.
.
Den 26 Mars fyllde jag 18 år och fick samtidigt löfte om ett jobb på min praktikplats. Jag räknades nu som "vuxen" och hade även fått mitt första riktiga jobb.
 
.
Den 3 April, drygt en vecka efter min 18 års dag opererades jag äntligen och fick en ny rak rygg. Det var den jobbigaste veckan i mitt liv men samtidigt den bästa någonsin. 9 kotor stelopererades och jag har sedan dess levt liiite mer begränsat än innan. 
 
 
Den 28 Juli hade jag och Hazal skoliosträffen i Stockholm. Det var så himla kul att träffa så många andra med skolios. Helt klart en dag att minnas. 
 
.
Den 20 Augusti var första dagen på min drömpraktik- Avd 16 på Sahlgrenska. Jag fick under fyra veckor jobba och lära mig mer om det som intresserar mig mest av allt- Ryggar och skolios. Jag fick ta hand om tre fantastiskt fina skoliostjejer som jag fortfarande har kontakt med. Jag fick vara med och se min läkare utföra en skoliosoperation, något som jag aldrig tidigare kunnat drömma om. Jag fick dessutom gå med min läkare och se hur han arbetade med att diagnostisera och undersöka bland annat skolioser. Galet kul!
 
 
Den 24 November Hade jag och Janna en skoliosträff i Göteborg. Ännu en gång kul att få träffa tjejer med skolios!
 
Den 5 December opererades jag för andra gången i år. Uttagning av vänster stag pga smärta efter förra operationen. En känslosam dag men samtidigt var det för mitt bästa. Jag fick också återse alla från min praktik, och ännu en gång få se vården från patientsidan. 
 
 
Och med det vill jag säga:
 
Gott nytt år till er alla fina där ute!! Jag är superlycklig som har äran att ha er som läsare <3

KOMMENTARER

Kommentarer
frida

gott nytt år!

Svar: <3
Skoliosbloggen

2012-12-31 12:38:11
URL: http://fridafridolins.blogg.se
linda

Åh du är så stark Julia! <3 tänk att du har fixat allt det här!! <3 :D

du är en riktig förebild! <3

ja du har rätt i att 2012 har varit ett tufft år men jag hoppas att under år 2013 så kommer förändringarnas vindar attt blåsa över min rygg! <3

Hoppas att du har det underbat i Indien!!

massor med kramar!

Svar: <3
Skoliosbloggen

2012-12-31 15:44:40
janna karlsson

puss finaste julia! så glad över att du driver finfina bloggen <3

Svar: Åh puss finaste Janna <33
Skoliosbloggen

2013-01-03 19:53:37
URL: http://absolutjanna.blogg.se/
Cassandra Weiborn

Du verkar som en oerhört stark tjej, det här klarar du! Kram

Svar: Tack snälla du! Dina ord gör mig otroligt glad, kram!
Skoliosbloggen

2013-01-28 23:13:17
URL: http://cassandrass.blogg.se
linda

Åh hoppas på en skoliosträff snart igen! :D

styrkekramar <3

Svar: Ja men det ska vi nog absolut kunna fixa :D Skulle vara jätteroligt att träffas igen <3
Skoliosbloggen

2013-02-18 15:27:53
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback