När livet inte är som man vill att det ska vara

Har hoppat in och jobbat två pass på jobbet denna veckan. Första dagen kom jag hem med ont i ryggen och tänkte att det kanske var en slump. Idag kom jag hem efter en lång dag med ont i ryggen. Varför kan jag inte få må bra någon gång. Jag blir så ledsen. Jag har världens bästa jobb med världens bästa barn, och jag kan inte njuta fullt ut. Jag vill kunna må bra, jobba med det jag älskar att göra utan att behöva ha ont i ryggen.

Grejen är den att jag gör inget krävande. Spelar spel, städar, duschar, hjäper till vid toalettbesök, påklädning osv. Jag lyfter alltså inte tungt, men ändå gör det så förbaskat ont. Det första jag kände var när jag hjälpte till vid en dusch. Stog lite lätt framåtlutad med armarna utsträckta framför mig en stund och arbetade. Fick ont på vänster sida i höjd med bhn i vänsterkanten av ryggraden. Har haft ont där ett par gånger tidigare även då när jag böjt mig fram. Sen har det fortsatt. Den dagliga smärtan vid högra överdelen av staget gör mer och mer ont. 
Ska tillägga att jag på det stället kan känna ca 10 cm av mitt stag genom huden likt en rundad pinne, samt ett par skruvar lite här och där. Det liksom sticker ut eller vad man ska säga. Det gör så sjukt ont, jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv längre. Hur ska jag klara av att jobba när jag slutat skolan? Hur ska jag klara av att leva ett normalt liv och göra det som jag drömt om sedan barnsben- Att bli sjuksköterska?

Det är inte ofta jag skriver deppiga inlägg. Många av er kanske vet att jag oftast vill vara positiv. Idag kände jag helt enkelt inte för det. Idag ville jag skriva vad jag Egentligen känner. Punkt.

Samtidigt kan jag känna att jag ibland framställer mig själv som negativ här i bloggen. Jag har varit gnällig, haft åsikter och synpunkter. Jag vill inte att folk ska få fel intryck av mig. Jag vil inte att folk ska tro att jag är arrogant eller naiv på något sätt. När jag kommer till hela min skoliosgrej kan jag ibland känna mig lite bitter. Jag har haft om jag får säga det själv otur med väntetider, läkarbesök mm. Ingen som tog mig på allvar, sen upptäckt osv. Det har fått mig att bli lite bitter. Bitter men ändå tacksam. Jag är bitter över att jag haft otur. Thats it. Vissa har tur, får hjälp snabbt, livet går deras väg helt enkelt. Det har inte alltid gjort det för mig.

Osammanhängande inlägg hejhej! 

 
Ännu en sån här tråkig bild.... Ville bara med denna bild visa att jag lyckades få lite färg under gårdagens solning. Jag har alltså byggt på min otroligt fina tejpbränna ytterligare lite. Dock syns det inte så mycket eftersom ljuset är konstigt samt att jag har otroligt fina tröjsträck efter att ha legat på rygg hehe. 

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

åh vännen det är bara bra att du skriver av dig när du behöver det, du är trots allt bara människa <3

Svar: Tack finaste <3 Kände att det behövdes idag!
Skoliosbloggen

2012-08-10 22:23:06
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
frida

:(<3

Svar: <33
Skoliosbloggen

2012-08-11 10:20:35
URL: http://fridafridolins.blogg.se
linda

åh fina du! ibland orkar man inte att vara stark hela tiden! ibland måste man få släppa lite! <3

massor med styrkekramar! <3

Svar: Nej jag antar att du har rätt :/ Kram <3
Skoliosbloggen

2012-08-11 12:21:47
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Kristin

Det där onda som du får när du böjer dig fram och gör saker, känner jag igen! Kan ana att det är precis där kröken var men varför det gör ont har jag ingen aning om :/ Ta upp allt det där den 21, kämpa vidare och ta en dag i taget! Man måste få ha dagar där man känner efter hur man faktiskt mår <3

2012-08-11 12:56:32
URL: http://kristinmarie.bloggplatsen.se
Carola

*kram*

Svar: <3
Skoliosbloggen

2012-08-11 15:28:19
URL: http://barbamamas.blogg.se
Sofie

Tycker väldigt synd om dig men du ska se att det löser sig! Det är kort tid efter operationen och du läker fortfarande, du kommer att bli bättre och kunna jobba som vem som helst. Jag trodde inte heller att jag skulle kunna jobba med vad jag ville efter operationen men nu vet jag att jag kan det. Man måste bara ge det lite tid och massa rehab så går det, jag lovar! <3

2012-08-12 08:55:54
URL: http://Enmedskolios.blogg.se
sandra

tack fina du! <3

2012-08-12 13:43:03
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
ellen

Du är stark Julia, man kan inte alltid vara på topp <3

2012-08-12 18:00:18
URL: http://duumbass.blogg.se
ellen

Du är stark Julia, man kan inte alltid vara på topp <3

Svar: Tack fina <3
Skoliosbloggen

2012-08-12 18:01:32
URL: http://duumbass.blogg.se
Sara E

Jag har märkt att jag som opererad är mkt känsligare för att få ryggont än de med "vanliga" ryggar. Jag försöker att alltid lyfta rätt och annat som kan påverka ryggen. Sen tror jag att det är otroligt viktigt att träna upp ryggen när man får det. Tycker du ska ta upp allt duskrivit med din läkare.

Visst kan man känna sig lite mer begränsad i sitt yrkesval då man har en rygg som är lite känsligare än andras. Men jag tror verkligen att du kommer kunna jobba med det du vill! Kanske får man tänka om lite om man känner att något inte funkar för ryggen men tillslut tror jag att det blir bra. Och för övrigt tycker jag inte du är gnällig. :-)

Svar: Tack för din kommentar Sara! Jag ska försöka ta upp allt med min läkare och se vad han tycker att jag ska göra. Det får nog bli att jag får börja simma/träna upp ryggen och se om det hjälper :)
Jag hoppas på att kunna jobba med vad jag vill i framtiden precis som du säger! Tack fina du <3
Skoliosbloggen

2012-08-13 23:28:48
Sarah

I recently finished school to become a registered nurse. I am 29 now. I had the surgery when I was 19 years old. My fusion goes from cervical 8 down to lumbar 1. It hurts to lean and reach... to lift patients... to be a nurse... I hope we can have the strongest legs in the world?! lol...
;-( I know life could be much worse. I like to try to stay positive as well. I hope you are feeling better. Lots of love to all the beautiful people with scoliosis. xoxo Muah!:love:

Svar: It´s great that you are a nurse after having a spinal fusion. It gives me hope that I can be a nurse too! I hope that you are feeling well after all! Thank you for leaving a comment! xx Julia
Skoliosbloggen

2012-08-25 12:08:03


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback