Mycket nu!

Idag var det första jag gjorde att springa in till Janna och krama henne och såg att allt gått bra. Hon kom upp från uppvaket inatt vilket var väldigt skönt för henne!
.
Nattpersonalen som skulle gå av när jag började hälsade på mig och jag sa att jag varit patient där och då kom de ihåg mig. Den ena frågade om det var jag som låg på rum två och sa att jag ville jobba där (haha!) och ja det stämde ju, den andra mindes att jag kom in och fick blod! Roligt när de kommer ihåg en, förhoppningsvis inte på grund av att jag var så gnällig haha!
.
Även Anita och jag hade ett litet snack. Jag talade om att hon var min favorit när jag låg där och hon sa att jag var så gullig när jag låg där som en liten fågelunge, haha bara Anita kan hitta de rätta orden alltså!
.
Börjar lära mig mer och mer, tar bort pvk och tar hb själv samt bladder, när jag ska ta bort drän, kateter eller ta venprov får någon allt hänga med mig och se att jag gör rätt, annars blir jag så osäker haha! Men snart kan jag det själv också. Eller ja, kan kan jag redan men att våga göra det själv utan någon att fråga är en annan sak!
.
Tänkte på en grej också. Personalen måste tro att jag känner varenda en med skolios i hela Sverige! Först hade vi ju saga, sen Jennifer, nu Janna och sen även Julia som kom och hälsade p där uppe en snabbis häromdan efter sitt läkarbesök! Galet! Dom flesta har börjat undra hur det kommer sig att jag "känner" alla och då måste jag berätta om bloggen. Pinsamt ibland tycker jag, hoppas ingen läser den haha!
.
Osammanhängande inlägg men jag fortsätter. Klas var och tittade till Janna en sväng och på tillbakavägen fick han syn på mig och tittade lite förvånat och frågade vad jag gjorde där i blå kläder ;) haha inte konstigt att dom blir förvirrade av att se mig där! Han tyckte Det var jättekul iallafall ;) sen träffade jag även Janne, aka min korsettgubbe. Honom träffade jag ju redan igår men ja, kan ju säga att han är sig lik! En riktig skojare där man är osäker på när han skämtar eller inte haha...
.
Som jag nämnde häromdagen har jag jätteont vid vänster skulderblad och det ger inte med sig. Har denna smärta nästan dygnet runt och en sån ryggvärk har jag aldrig upplevt. Den är helt olik den andra smärtan jag har. Tror inte att den har något med operationen att göra eftersom värken sitter nästan vid skulderbladen men sjukt ont gör det! Var till min läkare på vårdcentralen och han visste inte riktigt vad det kunde vara. Han sa att det var förtidigt för att skicka mig på röntgen och för tidigt för MR och haha ja det fatta jag med ;) fick mina gamla tradolan iallafall eftersom jag helst inte vill äta mins oxycontin som jag svettas av! Hoppas att det går över snart!

Så till Jennifer då. Det är dag 4 för hennes del, alla slangar och nålar och dess like är borta och hon rör sig helt själv nu och har till och med vart på promenad utanför avdelningen! Det är helt otroligt vad duktig hon har varit, det har gått supersnabbt! Röntgen är också avklarad. Imorn blir det troligtvis hemgång för hennes del! Sjukt snabbt! Den genomsnittliga vårdtiden är 7,2 dygn! Tyvärr jobbar jag inte imorn, lite tråkigt då :/

Här kommer två fina bilder på Janna från dagen!

Så här fin och glad var hon imorse och sen när hon var ute och gick! Så duktig!


KOMMENTARER

Kommentarer
linda

åh vad duktiga alla är! :D

åh hopaps att jag också får <3 :D

kram!

Svar: Ja verkligen :D <3
Skoliosbloggen

2012-08-30 19:55:31
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Sara E

Har för mig att du skrev i nåt inlägg tidigare att du hade kännt att det strålade ut i armen. Det jag tänkte på då var att det var nån nervsom var i kläm. Kanske kan vara nåt sånt som gör att du får så ont?

Och jag måste säga att det var jäkligt häftigt att du fick vara med på en operation! Och intressant att skruvarma var i olika färger. Det hade jag inte en aning om.

Svar: Ja jag tänkte också att det måste vara något sånt! Vet dock inte vad man gör åt det, vet du? :/ Ja gud, jag tror inte jag riktigt har förstått det än, det är verkligen en once in a life time upplevelse :D
Skoliosbloggen

2012-08-30 20:20:23
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

så duktig och fin! :)

Svar: Verkligen!
Skoliosbloggen

2012-08-31 03:09:19
URL: http://adaras.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback