Första dagen på praktiken är gjord!

Dagen började jag på mölndals sjukhus där jag fick träffa min huvudhandledare inger. Vi satt och hade en introduktion på ca en timma där vi gick igenom allt om vad undersköterskor gör osv. Vi hade nästan ett litet miniförhör där haha!
- Om jag säger komplikationer av sängläge, vad säger du då'?
- Om jag säger sekretess, vad säger du då? 
och ja så fortsatte det! Tyckte att jag kom med vettiga svar på det mesta ialafall ;) 

Hon var jättetrevlig och vi kom riktigt bra överens! Jag berättade även att det kan vara svårt att hinna fråga läkaren alla frågor när man är där på återbesök osv, eftersom läkarna är så stressade. Hon sa då att om jag inte fick svar på alla mina frågor imorn skulle jag mejla henne så skulle hon "Dra i lite trådar" haha. Så söt! Riktigt synd att det inte är min handledare ute i arbetet, kom så bra överens med henne!

Efter en timma på mölndals sjukhus åkte jag till Sahlgrenska där jag lyckades komma mitt uppe i deras lunch tror jag. Oops. Fick tag i någon slags chef som jag pratat med i telefon och därefter mina handledare. Den ena av dom känner jag igen, den andra har jag aldrig träffat. Dom verkade snälla!
Det visade sig att ingen av mina handledare jobbade imorn, så dom sa åt mig att vara ledig imorn. Gud vad tråkigt utbrast jag då, varpå dom skrattade åt mig. Dom förstår nog inte att detta är något jag längtat och väntat på sedan maj/Juni. Dock kom det fram att ingen av dem skulle jobba på hela veckan så jag skulle istället få gå med lite olika undersköterskor de kommande dagarna. Elisabeth tar hand om mig imorn, det blir bra det! 

Därefter fick jag ett kort så att jag kan komma in i omklädningsrummet och Mona, min andra hands handledare eller vad jag ska kalla henne, visade mig ner. Det var nere i källaren och allt såg likadant ut först. Haha funderade på hur jag skulle hitta tillbaka imorgon, men sen när jag tog en annan väg ut gick det bra, det låg precis intill pressbyrån och där har jag vart ett par gånger under min vistelse där! Mitt enda problem nu är att bestämma hur jag vill matcha kläderna haha. Det finns vita och blåa, tror jag kör på helblått! 

Imorn är det alltså återbesök på ortopedmottagningen kl 8:20. Jag hoppas det går så fort som möjligt så att jag inte missar för mycket av dagen. Egentligen börjat mitt pass 06:45... Samtidigt har jag längtat efter det här återbesöket sedan i april då jag opererades. Jag vill få svar på så många frågor!

Imorn ska jag också försöka titta in till Saga och se hur hon mår efter operationen. Imorn förmiddag kommer hon tillbaka upp till avdelningen efter att ha legat på uppvaket fram tills dess. Spännande! Jag hoppas att allt har gått bra för henne, vi smsade lite imorse när jag var vaken av hunger haha. Imorn ska jag även försöka se om jag ser Janna och Jennifer nere på mottagningen :D Det här blir bra det!

Och till er andra som också har återbesök imorn, lycka till det kommer gå bra! <3 

Ps. Höll på att glömma. Såg en tjej på avdelningen som hade samtal med läkare om skoliosoperation. Om du läser det här får du gärna höra av dig :) 

KOMMENTARER

Kommentarer
Sara

Åh tack så mycket Julia! Lycka till själv!:)<3

Svar: Tack så mycket! <3
Skoliosbloggen

2012-08-20 19:58:04
URL: http://www.atthaskolios.blogg.se
Olivia

svar: tack för svaret! Vi har skrivit lite förr, på tumblr, och är verkligen tacksam att du svarar på alla frågor jag ställer:) - http://hilmaolivia.tumblr.com på tumblr!!

2012-08-20 23:20:12
URL: http://olivianorman.blogg.se
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Hoppas allt har gått bra för henne och att allt går bra för dig på praktiken :)

2012-08-21 02:40:31
URL: http://adaras.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback