Att packa inför operationen

Jag vet att många undrar lite över vad man ska ha med sig när man ska opereras. Jag tänkte därför skriva en lista med saker som kan vara bra att ha med sig. Jag kommer att skriva ner varenda liten grej, så om ni vill kan ni ju gå efter min lista och bocka av när ni packar. Smart va?

Det här är det viktigaste tycker jag:

* Mjukisbyxor
* T-shirts-(Du kommer att vara sååå svettig av medicinen från och till)
* Linnen-(Se ovan)
* Tofflor
* Tjock tröja-(Det är sjukt kallt på sjukhuset)
* Mjukisshorts
* Tofsar
* Hårborste
* Tandborste
* Underkläder
* Katrinplommon- (Du kommer att vara förstoppad haha)
* Sovtröja
* Bindor/Tamponger- (Let´s be honest- Du kommer till 90% risk att få mens, tyvärr!) 
* Mobil
* Mobilladdare
* KAMERA- (Glöm inte att ta bilder, det är sjukt kul att ha sen!)

Det lite mindre viktiga men "bra att ha sakerna":

* Dator och mobilt bredband- (Du kommer att ha tråkigt)
* Musik
* Bodylotion
* Balsam
* Spraybalsam
* Bok
* Egen kudde- (Sjukhusets kuddar är SJUKT platta)

Senare under veckan kan du be dina föräldrar att köpa detta till dig:

*Dricka/Läsk- (Någon dricka att ha på rummet när du blir törstig och inte orkar be om saft 24/7)
*Vindruvor/annan frukt- (Gott att ha något att småtugga på)
*Godis

Jag tror jag fått med det mesta nu. Hoppas ni uppskattar den, och säg till om jag glömt något! Slänger upp videon jag gjorde dagen innan jag skulle till sjukhuset när jag packade!

- Okej Blogg.se har ryck så därför lägger jag upp videon när det funkar igen!
 

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Sv: Hej! Kul att du hittat till min blogg. Mina värdbarn är 8 och 13 år, underbart att ha äldre barn.

2012-08-17 16:54:10
URL: http://lindainusa.blogg.se
Sofie

En sak som jag tyckte va väldigt skönt att ha var en gammal sliten t-shirts som man inte är rädd om, man kunde klippa sönder i ryggen (längst ryggraden) så slapp man dra tröjan över huvudet. Det blev som ett förkläde att bara dra armarna i genom :) och spray-balsam för håret blir som svinto haha :D

Svar: Vilka bra tips :D Ja spraybalsam glömde jag skriva ner! Det var verkligen något man längtade efter efter dom ducharna haha! :)
Skoliosbloggen

2012-08-17 21:28:52
URL: http://Enmedskolios.blogg.se
Emma van den Akker

jag måste bara säga att jag älskar eran blogg!
det skrivs så mycket bra saker, det är jätteroligt att läsa om! intressant med för den delen, då jag själv har skolios.
följer den varenda dag!
fortsätt så! :-d

Svar: Åh tack snälla du :D Du gjorde min kväll helt klart! Det är så roligt att det jag skriver uppskattas av er som läser :D Många kramar <3
Skoliosbloggen

2012-08-17 22:59:55
Johanna

sv: Jag börjar ju gymnasiet då, och tycker att det är lite surt att missa en dal av första veckan eftersom det är då det är "lära känna" dagar. Jag känner ingen där så ;) Ska gå samhälle. Det har löst sig, jag ska till sjukhuset senare ist :) Kram!

Svar: Jahaa då förstår jag! :) Kram!
Skoliosbloggen

2012-08-17 23:32:54
Emma

Hej! Jag undrar, vad menade du det där med att man till 90% procent säkerhet kommer man få mens? Och varför är det så?:o ska ju snart opereras så... ^^

Svar: Jag vet inte varför det är så, men det är typ kroppens sätt att reagera på operationen tror jag. Nästan alla jag pratat med fick mens efter ett par dagar! :)
Skoliosbloggen

2012-08-18 01:30:48
URL: http://Ekuczerski.blogg.se
Sara E

Jag hade på mig sjukhusets snygga skjorta under hela tiden. Ja jag bytte ju till en ny emellan åt. Var skönt att inte behöva bry sig om den blev smutsig och för att den knäpptes upp i ryggen så man slapp trä den över huvudet. Så jag använde typ inga av mina kläder jag hade med mig haha.

Sen hade jag med mig lite schampoo/balsam för när man får ta en dusch efter några dagar så är inte sjukhusets egna så kul om man har lite längre hår. Det är typ som att tvätta håret med tvål.

Ljudbok kan också vara trevligt att lyssna på om man inte orkar så mkt men ändå är uttråkad.

Sen kan det vara kul att ha med sig en liten anteckningsbok (eller dator) och skriva ner vad som händer. Hur man mår, vilken medecin man får, hur långt man orkar gå m.m. Man glömmer sjukt fort så jag är jätteglad att jag (och min mamma) skrev ner för annars hade jag inte kommit ihåg det så bra nu. :-)

Svar: Superbra tips! :) Jag önskar att jag hade skrivit någon slags dagbok eller liknande. Det enda jag har är bilder och det jag skrivit på bloggen :)
Skoliosbloggen

2012-08-18 17:59:05
linda

åh vad bra lista Julia! åh jag hoppas att jag får använda mig av den inom en snar framtid! <3 åh hoppas hoppas :) på tisdag smäller det, haha ;) <3 så sjukt nervöst :( <3

kramar <3

Svar: Åh det hoppas vi på! <3 Kram, var inte nervös <3
Skoliosbloggen

2012-08-19 00:43:15
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback