Mina hjälpmedel

När jag lämnade sjukhuset fick jag med mig ett par hjälpmedel hem. Jag tänkte visa dom nu.
.
.
Vet inte vad den heter men den var iallafall till för att sitta på när man duschar samt om man inte kunde komma i badkaret själv skulle man sätta sig på den på kanten och dusha bara. Jag kände ganska direkt att jag inte behövde denna så den tog jag bort redan vid andra duschen.
.
.
Sängbensförhöjare. Dessa är grymma och gör att jag slipper ta mig upp från golvet när jag ska ur sängen haha!
.
.
Griptång. Denna var väldigt bra att ha i början men nu använder jag den inte längre. Det är liksom inte så att om jag tappar något på golvet eller behöver ta upp något så orkar jag ju inte springa och hämta den. Nä då böjer jag hellre på knäna och tar upp det själv. Men som sagt i början när jag inte kunde böja mig alls var den väldigt bra!
.
.
Och till sist det bästa av allt! Glidlakan! Detta är det jag inte hade klarat mig utan. Det gör att när man sover på natten och har kläder på sig så är det jättelätt att vända på sig i sängen eftersom man glider runt bara man puttar lite. Det här kommer jag nog att behålla längst av alla mina hjälpmedel. (Man lämnar tillbaka alla när man inte behöver dom längre, T,om glidlakanet) Så till alla er som ska opereras så rekomenderar jag detta!

KOMMENTARER

Kommentarer
Bitte Kråkbo

Hej skulle bli jätteglad ifall du ville rösta på min bild i en tävling.



http://www.notar.se/fototavling/762048335

Gilla först på facebook sen går det rösta på bilden.

2012-04-24 13:37:38
URL: http://bittes.nu/
Kristin

Vad många saker du fick med dig hem! Jag blev endast erbjuden ett glidlakan, fast vi kom fram till att det inte behövdes sen;) Men i alla fall, det var inget snack om nått annat...:) Förstår om du gillade sängbenen :)

2012-04-24 21:49:20
URL: http://kristinh.bloggplatsen.se
Frida

Va kul för dig som blev erbjuden så många hjälpmedel. Jag blev inte erbjuden något. Allting blir extra jobbigt som átt ducha och om jag tappade någonting fick jag sätta mig ner på golvet och hitta någonting att dra migg upp med

2012-04-25 19:00:54
Flingsara

vart kan man köpa sängbensförhöjare ? Mvh Sara

2012-05-04 22:44:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback