En tuff dag

Igår hade jag en riktig svacka. Hade ont hela tiden och tabletterna jag fick hjälpte inte så mycket som jag hade önskat att de gjorde. Fick ringa på klockan minst en gång i timmen för att få en ny tablett. Jag var också livrädd för att drabbas av samma smärta som jag fick natten innan.
Igår kväll kom en läkare in och berättade att dom höjt min morfindos så mycket de kunde och att de skulle vara farligt att öka den ännu mer. På något sätt fick jag känskan av att han trodde att jag inbilla mig att jag hade så ont, men så är det ju inte. Jag har bara ont.
 
I natt lovade de att väcka mig varannan timma för att ge mig smärtlindring så att det inte skulle bli lika illa som igår. Vaknade vid 2 och fick ringa på larmet för att jag hade så ont. Klockan 4 fick jag ringa igen eftersom ingen väckt mig. Lite besviken eftersom de lovade att jag skulle slippa den smärtan:(
.
Iallafall, idag är det påskafton och jag försöker att vara positiv. Idag blir jag förmodligen av med katetern och ska få besök av Julia, en tjej som opererat sig här för drygt ett år sedan. Det ska bli jättekul!
.
Vill också säga att personalen här är underbar. Vissa får man extra bra kontakt med och känner sig lite tryggare med. Synd bara att de flesta som jag fastnat för är lediga under påsk haha. Älskade personal på avdelning 16, ni är grymma<3
(Även om jag kan vara gnällig gillar jag alla jättemycket)
 

KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

fortsätt kämpa kära du <3

2012-04-07 12:51:04
URL: http://sandramusic.blogg.se/
janna (:

kämpa på finis!

2012-04-07 15:09:03
URL: http://absolutjanna.blogg.se/
amanda 53 grader

heej! ville bara tacka för världens bästa blogg. det känns skönt att jag inte är den enda som opererats nu i påsk. du beskriver verkligen allt jättebra och jag hoppas att allt kommer bli bra för dig! kämpa på.;)

2012-04-07 20:32:30
Johanna ♡

Gud så stark du är! Fortsätt kämpa <3

2012-04-08 01:11:05
URL: http://johannasskolios.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback