Det kliar

hej :D det är så att jag har fått korsett och har den nu i 2 veckor ungefär men jag tycker att det är jätte jobbigt med linnet under korsetten asså det blir märken av den när jag tar linnet av mig o då kliar det jätte mycket. Jag klia såå mycket nu att hela min magge och rygg har blivit röd och om jag fortsätter klia då kommer det komma blod! :O snälla hjälp mig, jag brukar smörja mig i en kräm och de hjälper lite grann :(

Svar:

Hej på dig!
Vi förstår att det blir märken under eftersom linnet veckar sig, men det finns faktiskt något man kan göra åt det:D
Innan du tar på dig korsetten är det viktigt att du slätar ut linnet så mycket som möjligt. Sedan när du väl spännt åt korsetten så får du dra linnet i öppningen där bak så att du "drar ut" all överflödigt linne. Sen tar du tag i linnet där nere också och drar det neråt runt hela kanten så ska det nog vara slätt sen.
Och sen tycker vi att du kanske ska testa att använda alsolsprit eller en sån spray som finns för korsettbehandlingar. Det beror på vilken stad du går på sjukhuset i men i göteborg får man iallafall en sån spray utskriven utav läkarna så att man kan hämta den på apoteket:)

Lycka till med kliandet och korsetten, kram!



KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

åh minns detdär ständiga kliandet i början av behandlingen, eller så fint som jag beskrev det i en gammal dagbok "det klias som satans loppor!"

2011-05-12 15:51:20
URL: http://sandramusic.blogg.se/
korsett tjej

tack :D

2011-05-12 19:26:44
Anonym

hej vill du ha bloggsvar? eller vet du nån som vill om du vill kan du gärna länka till min blogg lottar ut 3 vinnare när det är 10 som är med puss!:D

2011-05-12 20:54:33
URL: http://jazas.blogg.se/
MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

sv: Kul att du deltar i dagens blogg, lycka till. Är allt bra? :D

2011-05-13 10:41:05
URL: http://mmeeli.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback