Balettdansösen

jag vet inte om jag nämnt det tidigare, men jag har faktiskt en bok som handlar om en tjej med skolios. Det är inte ofta man läser/ser något om det.

När jag var yngre samlade jag på alla tvillingarna böcker jag kunde hitta. Jag har säkert över 100 stycken och jag älskade dom.
När jag fick reda på att jag hade skolios kom jag på att jag hade läst om det i en bok. När jag kom hem från sjukhuset den dagen slängde jag mig över bokhyllan och letade och letade. Tillslut hittade jag den och jag slukade den samma kväll.

Boken är dock skriven på 90 talet och är från usa så tjejen i boken har inte en bostonkorsett utan en milwuakee korsett.



Ursäkta den suddiga bilden

Såhär står det på baksidan:

Rädd och ensam...

Patty Gilbert har drömt om att bli balettdansös ända sedan hon var liten. För att förverkliga sin dröm har hon fått offra mycket, till och med umgänget med vänner. Men när hon lyckas få huvudrollen i Svansjön trots hård konkurrens från sin främsta rival Kerry Glenn, känner hon att det har varit värt allt slit.
Men så får Patty reda på att hon har skolios, vilket betyder att hon måste bära stödkorsett i flera år och inte kan fortsätta dansa som förut. Alla Pattys drömmar går i kras och hon har ingen att vända sig till. Kerry, som alltid har varit snäll, är den enda Patty vet som kan tänkas förstå henne. Men kan patty lita på att Kerry inte avslöjar hennes hemlighet för någon?

Om det är någon som är intresserad av att läsa den så är det bara att kika in på blocket eller tradera, tvillingarna böcker säljs högt och lågt för ca 10 kr styck:)







KOMMENTARER

Kommentarer
janna

svar; Ja det är ganska bra <3 eller riktigt bra.. bara inte fattat än ;) haah!

den är 40 grader nu.. den största kröken iaf!

kram

2011-05-30 09:46:56
URL: http://jannaas.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback