Vårdcentralen

Idag har jag varit på en liten tripp till vårdcentralen för att se om man kunde göra något åt denna ischias.
Läkaren sa att det förmodligen var pågrund av skoliosen men att det inte fanns så mycket att göra. Möjligtvis kunde en sjukgymnast hjälpa så jag får väl ta tag i det också, trots att jag hatar sjukgymnaster efter min ett år långa behandling hos sjukgymnast förra året som inte hjälpte ett dugg.

Jag har kollat på lite videos och hittat lite övningar man kan göra. Jag får köra på det ett tag och se om det hjälper.



Btw, finns det någon som vet några övningar som stärker ryggmusklerna? Måste ha tränat lite iallafall innan jag ska till läkarn i Augusti! ;)




KOMMENTARER

Kommentarer
♫♪ Sandra T

tack så mycket <3

2011-06-27 22:14:42
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Lisa

Hej! Jag har också skolios och jag har fått gå hos sjukgymnast och sånt (inte längre dock). Jag tyckte inte heller det hjälpte överhuvudtaget, så jag förstår din frustration. :p



Jag har en bra övning som jag tycker är den bästa. Om man ligger på rygg och sen tar upp benen i ca 90 grader, sen sänker man långsamt ner benen, men inte ända ner, och sen upp igen osv. Sen kan man också göra stora cirklar med benen (som man har sammansatta). Om det gör ont kan man lägga en kudde eller nåt under svanken, då brukar det kännas bättre. Dessa övningar stärker rygg, mag och bålmuskler :)



Hoppas jag var till nån nytta!

2011-06-27 22:39:39
ellen

rygglyft? haha

2011-06-27 23:00:18
URL: http://duumbass.blogg.se/
Natalie - Country music fan

Vilken härlig blogg ni har! :)

Och ni skriver intressant för övrigt!



Ta hand om er. Kram

2011-06-28 00:46:05
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
malin

Hej! Ja de gör det defenetivt. Några exempel:

Rygglyft- lägg dig på mage med händerna på pannan, ihop med hälarna och lyft sedan överkroppen så högt du kan och uporepa detta.

Benlyft- samma position här fast nu lyfter du fötterna istället

Flygplanet- lägg dig återigen på mage denna gång med händerna rakt ut. Lyft sedan rakt upp och vrid överkroppen sen åt en sida, och sedan åt andra sidan.

Simma- lägg dig på mage med händerna raka över dig. Börja sprattla upp och ner med händer och ben samtidigt och sätt i gång en timer.

Lycka till och tack för en bra blogg :)

Kräm , Malin

2011-06-28 01:25:52
Elaine

Simma, simma, simmaaa! Det är superbra för ryggen och speciellt nu efter min operation säger min läkare att jag ska simma mycket, det stärker ryggmusklerna som bara den. Crawl och bröstsim är bäst även om man kan tro att ryggsim är bäst :)

2011-06-28 17:45:46
URL: http://elainez.blogg.se/
Agnes

Pilates på boll ska vara bra för ryggen ^^ min kompis som har problem med Ischas gör sånna och det funkar

2011-06-28 18:47:37
URL: http://happydayz.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback