Imorn är det äntligen läkarbesök!

Imorn den 24/2 ska jag in till sahlgrenska kl 9:30 och träffa min läkare Klas, somm jag inte träffat sen den hemska dag jag fick reda på att jag hade skolios i maj förra året. Äntligen får jag träffa någon som kan ge mig svar på mina frågor!
De ska bland annat kolla om min rygg blivit sämre/bättre, röntga handleden för att se om jag ska växa nått mer, och se om jag kan få en ny korsett eller om jag måste behålla min nuvarande som är förliten:)





Tror ni att det blivit sämre? Jag har en känsla av det men man kan ju aldrig vara säker:) ska försöka få med mig min nya röntgenbild imorn!



KOMMENTARER

Kommentarer
sanna

jag såg er på Frida tidningen och tänkte titta in, jag har också skolios och har haft det i två år nu så läkaren sa att jag inte behövde ha korseten länge till :)

2011-02-23 23:37:58
Emmy

Lycka till!

Hoppas att din krök inte blivit sämmre och att du får en ny korsett.

KramKram Emmy

2011-02-24 10:29:48
Sofia

varför röntga handleden?

2011-02-25 15:18:40
Hejsansvejsan

har oxå korsett har haft den sen i juni. såg er i frida-tidningen :)

men varför röntga handleden?;o

2011-02-25 15:20:59
Sofia med skolios...

Hej!

Jag har behandlats med korsett i åtta år nu och ska opereras för skolios på måndag.

Jag är också patient hos shalgrenska, men jag är fruktansvärt besviken på hur jag som patient har behandlats (asså, det är väldigt mycket som de har gjort fel) och jag vet att Sahlgrenska inte precis är känt för att vara ett enastående bra sjukhus, och jag tycker att man behöver sätta ner foten och visa att det är något fel i strukturen.

Så därför tänkte jag höra med fler Sahlgrenska-patienter om de också är missnöjda med hur läkare och personal har bemött dem.

Så därför undrar jag: Tycker du att det, i ditt fall, finns saker som de kunde ha gjort mycket bättre?

2011-03-10 21:02:09


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback