En kommentar!<3

Heey tjejer!
Jag är 17 och ett halvt nästan exakt och jag har också skolios, och bostonkorsett. Min skolios upptäcktes väldigt sent, och jag växte väldigt sent också så det beror ju lite på det haha! Jag har haft min korsett i snart ett halvår, och rekommendationen är att jag ska ha den 20 timmar om dygnet, men det är jag inte i närheten av tyvärr.
Att jag fick den så sent har gjort att jag, nu när jag tänker efter, faktiskt skäms för den - jag vill inte vara annorlunda. Jag har därför inte berättat om den för nån (astöntigt jag veeeet!) Men jag känner att jag har ganska mycket att förlora på det konstigt nog. Bland dom jag umgås med är ytan väldigt viktig, även om insidan också räknas, och att jag känner väldigt många bidrar också till att jag inte vill säga det, hur kul är det att berätta för typ 60 pers liksom haha! Jag har alltså inte min korsett i skolan alls, och inte när jag tränar, så på vardagarna blir det kanske 16(?) timmar om dygnet...
Med det här vill jag iallafall säga att ni är grymt duktiga som står ut och verkligen anstränger er med korsetten! Det är jättekul att jag hittade eran blogg, det är alltid kul att se att man inte är ensam om problemen man har :)
Så tack för en bra blogg!
Kramkram från Ebba

Svar: Hej Ebba!
 tack för din långa och intressanta kommentar! Vi förstår verkligen hur du har det, speciellt jag (julia) som är 16 och ett halvt, det är tufft när man är så gammal som man är! Att inte skämmas eller bry sig om sin korsett är svårt, och det har jag själv märkt nu på gymnasiet. Men trots detta gäller det bara att stå ut och kämpa! visst, det är inte kul att berätta för folk om ens korsett, men de flesta tar en titt på den och sen är det bra med det. Dom accepterar det väldigt fort! Och även om  du skulle ha den en dag i skolan kanske ingen skulle märka det om ni inte har gympa eller något?:D du borde ge det ett försök, det är värt det i slutändan!:D

Skulle vara väldigt kul att prata mer med dig! du kan antingen mejla mig eller adda mig på msn (julia)  [email protected] ( hazal ) [email protected]

Lycka till med din korsett och tack för din fina kommentar!


KOMMENTARER

Kommentarer
julia

svar: mm, det suger ;P

2010-09-23 07:55:56
URL: http://sengas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback