Välkomna till Hazal & Julias skoliosblogg!!

Vi har startat denna blogg för att dela med oss av våra erfarenheter av skolios och korsett.

Jag heter Hazal och är en tjej på 14 vintrar. Jag har haft min korsett ( som jag kallar för Armon) sen augusti förra året. Jag har cirka 1 ½ år kvar tills jag blir av med korsetten. Min ena krök är 27.8 grader och den andra är 25.3 grader.

Jag heter Julia och är 16 år och har haft min korsett sen juni i år. Jag blir av med korsetten om cirka ett år. Jag har två krökar och har cirka 30 grader på bägge. Korsetten kallar jag för Berit.


Om ni har några frågor eller funderingar kan ni skriva det i kommentarsfältet.


Ha det bäst önskar


KOMMENTARER

Kommentarer
Mira

Oj vad jobbigt :/... Är inte det där en sjukdom som man har hela livet? Eller har jag fel?

Hur träffades ni och blev vänner eller var ni vänner innan?

2010-09-26 16:31:42
URL: http://mira.blogg.se/
Lina

Hej!

Jag har också skolios men har vuxit klart så blev av med korsetten för ett år sedan. Jag hade en nattkorsett, föreslog aldrig läkarna att någon av er två också skulle kunna få det? Till mig sa det i alla fall att en nattkorsett fungerar lika bra. Kram!

2010-11-03 23:19:27
Stefan Waltersson

Intressant sida. Får ni träna någon sjukgymnastik också, eller är det bara korsett?



mvh, Stefan

2011-06-29 11:49:43
URL: http://stefan.seminoff.se/#home
Jessica Andersson

Det dära med korsett är så jobbigt, har oxå användt korsätt en gång i tiden fast ej pga skolios hade det pga en annan sak. Ni är starka tjejer!

2011-10-19 18:31:31
URL: http://nattstad.se/Jessu
Anonym

Hej, är 21 år. Fick min korsett när jag var 13 år. Den hjälpte aldrig mig och det fick bli operation. Kan vara det bäta jag gjort. Mådde väldigt dåligt under mina år med korsetten.



Tur att ni har varandra, för ingen visste knappt var skolios var när jag hade det.

2012-02-21 15:07:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback