Hejsan hoppsan!

Jag är kass på att uppdatera, förlåt mig. Det är mycket nu med skolan och jag har börjat gå tillbaka till jobbet lite smått. 
 
Jag känner mig mycket bättre nu och det går framåt, men än har jag väldigt ont och det är jobbigt att inte kunna leva normalt. Får trösta mig med att det faktiskt bara gått 15 dagar sedan op. Har fortfarande väldigt ont på nätterna och vaknar ofta när jag vänder mig eller liknande. 
 
Igår tänkte jag försöka sluta med oxycontinet men bestämde mig ändå för att ta en på morgonen. Sedan åkte jag till jobbet för att vara med på ett möte och sen lägga mitt schema inför sommaren. Det tog lite fler timmar än beräknat så jag var borta i 7 timmar och hade glömt min oxynorm hemma. Jisses vad ont i ryggen jag hade när jag skulle hem, kunde inte ens gå förbi affären och handla utan var tvungen att bara ta mig hem så fort som möjligt och lägga mig i sängen och ta en oxynorm. Usch. Jag tror att jag kan leva som vanligt tills jag märker att ryggen faktiskt inte alls mår så bra som man vill att den ska göra. Jag längtar något fruktansvärt efter att få tillbaka mitt liv och leva utan smärta som hindrar mig från att tex sätta mig upp i sängen eller slänga mig i soffan. Jag vill må bra nu med detsamma! Dåligt tålamod hejhej. 
 
Det värsta av allt är att jag är sned igen. Det gick så fort med allt. Axlarna är ojämna, midjan är indragen och puckeln är större. Framförallt känns ryggen ostabil och jag säckar ihop mer än jag gjorde när jag hade mitt stag. Rune sa att jag skulle vara lika stel som innan men jag upplever att jag sjunker ihop mycket mer när jag sitter osv. Varför är det så? Vill inte att det ska bli snett, jag är så ledsen över det. Jag trivdes så bra med min opererade rygg egentligen, ville verkligen ha det så men smärtan kom ivägen! Dumma dumma stag. Min rygg var fin, min kropp var symmetrisk och ryggen kändes stadig och stabil. Nu känns alltbara så löst och konstigt.
 
Ska ta en bild någon dag och visa er! 
 
Nu får jag återgå till min läkemedelsberäkning. Ingen ro och ingen vila. Tenta imorgon och grupparbete på det som ska göras tills på måndag. Jisses flickor och pojkar, börja inte läsa till sjuksköterska! Haha eller jo, gör det, det är världens bästa yrke men Göteborgs universitet har galet hög nivå.

KOMMENTARER

Kommentarer
linda

Usch blir så ledsen att läsa att du har ont men som du säger det är så pass nära op fortfarande, så är säker på att det kmr att bli bättre!! <3 och blev väldigt ledsen att läsa om att du upplever att ryggen gått tillbaka :(

Massor med kramar <3

Svar: <3
Skoliosbloggen

2014-05-01 20:36:59
URL: http://www.livetmedlinda.blogg.se
Ellen

Att vara sned är verkligen inte kul, speciellt när du fick va rak ett tag o att det nu gått tillbaka igen. Du är fin oavsett! Hoppas att du slipper smärtan helt snart och att det inte blir mer problem.

Lycka till med tentan och allt! Styrkekram <3

Svar: Tack fina <3
Skoliosbloggen

2014-05-01 23:05:02
URL: http://duumbass.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P


Trackback